Studiu: vaccinarea şi munca de la distanţă au impulsionat reluarea călătoriilor

Evoluția pozitivă a ratei globale de vaccinare și flexibilitatea continuă pe piața muncii au contribuit la reluarea călătoriilor, făcând ca numărul de turiști care sosesc și stau la hotel să crească cu 50% în ultima parte a acestui an comparativ cu până la anul trecut, se arată dintr-un studiu Deloitte.

Potrivit studiului Deloitte, persoanele care pot lucra de la distanță au șanse mai mari să călătorească pe perioade mai lungi și să își mărească bugetul de vacanță față de 2019, comparativ cu persoanele care doresc să se deconecteze complet de activitatea lor profesională în timpul călătoriilor. „Din cei care plănuiesc să muncească în timpul vacantei, 75% își prelungesc călătoria cu cel puțin o zi”, spun autorii studiului.

Când vine vorba de bugetul pentru cazare, aproape 60% dintre participanții la sondaj spun că vor cheltui aceeași sumă pentru călătorie ca acum doi ani și 21% mult mai mult. Majoritatea participanților la studiu au spus că apreciază măsurile impuse de autorități pentru a limita răspândirea virusului, 64% au șanse mai mari să rezerve un zbor dacă purtarea măștii este obligatorie și 58% dacă este necesară dovada vaccinării.

„Pofta de a călători a revenit odată cu creșterea ratelor de vaccinare și cu revenirea economica. În Europa, cifrele Eurostat arată în această vară o creștere de peste 20% a cazarilor turistice față de aceeași perioadă a anului trecut, pe fondul unei rate de încredere în creștere în economia europeană.

În România, avansul a fost de peste 50% în această perioadă. În ceea ce privește măsurile de securitate luate de autoritățile europene, 65% dintre europeni sunt de acord că certificatul digital COVID-19 este cel mai sigur mod de a călători liber în UE în timpul unei pandemii, potrivit celui mai recent sondaj Eurobarometru. În România, ponderea este de 56%”, a declarat Raluca Bâldea, partener servicii fiscale la Deloitte România.

Conform analizei, cei care nu călătoresc citează ca principal motiv o pandemie, urmată de preocupări financiare. Totodată, stadiul de vaccinare al copiilor afectează planurile de vacanță, 10% dintre persoanele sub 55 de ani citează acest motiv pentru a renunța la călătorii, iar fiecare al șaptelea evită cazarea. Atitudinea față de călătorie se schimbă, de asemenea, odată cu vârsta. Prin urmare, oamenii de peste 55 de ani sunt mai atenți decât cei mai tineri – călătoresc mai puțin și călătoriile lor sunt mai scurte.

În contextul sărbătorilor de iarnă, 60% dintre participanți își declară disponibilitatea de a organiza o excursie cu prietenii sau familia, iar 54% decid să se cazeze într-un hotel sau unitate privată. Persoanele care decid să rămână în hotel sunt motivate de încrederea în brand, așteptările privind respectarea măsurilor de securitate și ofertele disponibile. Sondajul Deloitte a fost realizat pe baza răspunsurilor a peste 6.500 de participanți din Statele Unite.