Președintele OMD Mamaia – Constanța, despre târgurile de turism

George Măndilă, președintele Organizației de Management al Destinației Mamaia – Constanța, a vorbit, despre participarea la târgurile de turism, despre competiția cu Bulgaria, Grecia și Turcia și despre importanța participării la târgurile internaționale. Totodată, el a precizat cum vor fi prețurile în stațiunea Mamaia în acest sezon, dar și faptul că este necesar atragerea de noi curse aeriene pe Aeroportul Internațional Mihail Kogălniceanu.

An de an, Mamaia se află în preferințele celor care doresc să își petreacă concediul pe litoralul românesc. În acest sezon, experții în turism susțin că vom avea mai mulți turiști decât anul trecut, deja vânzările fiind mai mari față de 2023.

„Toată lumea are așteptări mari de la Mamaia, dar Mamaia nu poate ieși din paradigma națională. Stațiunea este punctată negativ de agențiile de turism de outgoing, prin tot felul de tehnici, pentru ca turiștii români să plece în străinătate. Cu toate acestea, cifrele pentru stațiunea Mamaia sunt superioare de la un an la altul. În 2023 au fost mai mulți turiști ca în 2022, iar acum, în 2024, vânzările timpurii au arătat o creștere cu 25% mai mare decât anul trecut. Asta însemnă că se anunță un sezon bun.

Prețurile în Mamaia vor crește în rata prețurilor naționale. Pachetele turistice vor fi suportabile, dar avem și niște vârfuri de preț, adresate unui anumite categorii de oameni. Sunt prețuri pentru toate buzunarele. Prețurile cele mai ridicate vor fi în full sezon, dar așa este oriunde în lume“, a precizat George Măndilă.

De asemenea, el a specificat că România este o țară mai bogată decât Bulgaria și că salariile sunt mai mari, de aceea și tarifele sunt mai ridicate. În ceea ce privește Grecia și Turcia, prețurile sunt mai mici pentru că sezonul cald este de șase luni pe an, deci investițiile se amortizează în mai multe luni dintr-un an, decât în România.

OMD Mamaia – Constanța a participat la mai multe târguri de turism, iar acest lucru a adus numai beneficii.

„Am fost la câteva târguri de turism și o să mai mergem. Sunt câteva rezultate, dar trebuie să le muncești, pentru că nu vin de la sine. Trebuie să concretizăm ce am făcut la aceste patru târguri. Acum vrem să organizăm un infotrip pentru străini, la începutul lunii iulie, ca să vadă destinația Mamaia – Constanța. Noi trebuie să punem în contact tour-operatorii din străinătate cu cei din România, pentru că OMD nu vinde nimic, decât gestionează problema turismului, promovează. Încercăm să aducem câteva curse pe Aeroportul Mihail Kogălniceanu, din Polonia, Italia și Germania. Nu știm când se va întâmpla, pentru că o cursă, ca să vină aici, trebuie susținută, iar compania trebuie să aibă o minimă garanție că o parte din avion se va umple, căci după trei curse în care cifrele nu sunt satisfăcătoare, ea se oprește. Compania aeriană, la rândul ei, trebuie susținută de un tour-operator din țara ei, care să vândă pachetele. Noi suferim la conectivitatea aeriană“, a încheiat George Măndilă.