Industria aviatiei nu mai face fata necesarului de recrutare dupa ce in perioadele anterioare a fost nevoita sa scape de mii de angajati. Jocul aruncarii vinei in ce priveste responsabilitatea pentru izbucnirea crizei de capacitate a inceput deja.
Compania Blue Air se confrunta si ea cu anulari de zboruri. Zborurile amanate pana in octombrie 2022 sunt:
- Bucuresti – Birmingham ( pana pe 1 octombrie )
- Bucuresti – Munchen ( pana pe 1 octombrie )
- Iasi – Bruxelles ( pana pe 1 octombrie )
- Bucuresti – Frankfurt ( pana pe 2 octombrie )
- Bucuresti – Liverpool ( pana pe 2 octombrie )
- Iasi – Dublin ( pana pe 3 octombrie )
- Cluj Napoca – Paris CDG ( pana pe 3 octombrie )
- Iasi – Dusseldorf ( pana pe 4 octombrie )
- Bacau – Madrid ( din 30 iunie – pana pe 5 octombrie )
- Cluj Napoca – Madrid ( pana pe 20 octombrie )
- Bucuresti – Oradea ( pana pe 30 octombrie )
- Bucuresti – Roma FCO ( pana pe 30 octombrie )
- Bucuresti – Timisoara ( pana pe 30 octombrie )
- Bucuresti – Zaragoza ( pana pe 30 octombrie )
- Cluj Napoca – Amsterdam ( pana pe 30 octombrie )
- Cluj Napoca – Londra LTN ( pana pe 30 octombrie )
- Iasi – Munchen ( pana pe 30 octombrie )
Multe zboruri au fost anulate si in Marea Britanie. Compania British Airways a anulat 124 de zboruri de pe aeroportul Heathrow.
EasyJet a anulat 35 de zboruri iar WizzAir 20 la randul ei.
Principala cauza o reprezinta cererea prea mare pentru capacitatea din prezent a companiilor aeriene.
In Italia au fost anulate 81 de zboruri ale companiei ITA Airways, in special de la bazele din Roma-Fiumicino si Milano-Linate.
Zboruri spre Paris-CDG, Bruxelles, Geneva, Luxemburg, Amsterdam, Londra din Milano sunt puternic afectate.
Pe data de 8 iunie conexiunile interne au fost de asemenea afectate de greva din Italia. Solutia gasita a fost ca avioane mai mari sa opereze pe mai multe zboruri nationale și internationale, pentru ca un numar cat mai mare de pasageri sa poata fi transportati.