Bulgaria ar fi atras 50% din turiștii care alegeau, în mod normal, Turcia sau Grecia

Imagine de Engin Akyurt de la Pixabay

Bulgaria ar fi reușit, în ultimele două luni, să atragă 50% dintre turiștii care în mod normal mergeau în Turcia sau în Grecia. Pe această destinație s-a coagulat un nucleu de turiști cu venituri medii și peste medie care sunt dispuși să cheltuiască mai mult pentru că sunt obișnuiți cu calitatea din Grecia și Turcia.

„Cei care merg în Turcia și în Grecia de obicei, caută acum hoteluri în Bulgaria, deoarece este cea mai permisivă destinație pentru turiștii români, nu solicită testele PCR, nu trebuie să stai în carantină la întoarcere, pentru că nu s-a reportat niciun caz de Covid-19 pe litoralul bulgăresc. Mare parte din clientela din Bulgaria – poate chiar 50% dintre turiștii actuali – nu a mai fost pe litoralul bulgăresc până acum. Pentru că Bulgaria este în general o destinație pentru familii, observăm o creștere a segmentului pentru cupluri. Ei constituiau clientela pentru Turcia si Grecia”, a declarat Sebastian Constantinescu, CEO Travel Planner.

În general, turistul care s-a reprofilat pe litoralul bulgăresc are venituri de minim 800-1.000 EUR/lună, pe membru adult. Face parte dintr-o familie cu cel puțin un copil și provine din marile orașe ale României. Pentru vacanță, este interesat de hotelurile de 4 și de 5 stele, de lanț, având în vedere că este prima oară când vine pe litoralul bulgăresc. Constantinescu a precizat că in ultimele două luni, peste 1.800 de clienți care au renunțat la Grecia și Turcia au ales ca destinație de vacanță Bulgaria în lunile august și septembrie. Acest număr este așteptat să crească în continuare în următoarea perioadă.