ANAT: Este nevoie de minim 20 milioane euro anual pentru promovarea eficientă a turismului românesc

Imagine de Rodrigo Salomón Cañas de la Pixabay

Asociația Națională a Agențiilor de Turism din România (ANAT) solicită Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului sprijin pentru revigorarea activităţii de incoming, sosirea turiştilor străini în România. Potrivit patronatului, este nevoie de minim 20 mil. EUR anual pentru promovarea eficientă a turismului românesc, iar Romania ar putea avea 10 milioane de turişti străini. ANAT arată totodată că actuala strategie propusă de Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a înjumătăţit ţinta pentru 2035 afirmată acum trei luni, de la 10 la 4,6 milioane de turişti.

În prezent, România alocă doar 1,5 mil. EUR  anual pentru promovarea turismului în străinătate, o sumă mult mai mică decât alte destinații turistice europene.

ANAT propune o serie de măsuri pentru a sprijini dezvoltarea incoming-ului, inclusiv:

  • o creștere semnificativă a bugetului de promovare, la cel puțin 20 mil. EUR anual;
  • participarea activă la târgurile internaționale de turism;
  • înființarea unei Organizații de Management al Destinației (OMD) la nivel național;
  • simplificarea procedurilor pentru prima de incoming;
  • organizarea unei secțiuni în târgurile naționale de incoming, tip business to business, unde să fie invitați agenți de turism și specialiști în turism, în regim de ”hosted buyers”, alături de jurnalişti și influenţe din statul considerate „pieţe-ţintă”;
  • restructurarea procedurilor de acordare a vizelor turistice pentru România.

ANAT subliniază că, fără aceste măsuri, România va continua să piardă oportunități de atrage turiști străini și de a crește veniturile din turism.