Turistii care cumpara vacante interne sau, pentru strainatate care includ doar cazare si masa ori doar transport risca sa nu-si primeasca toti banii in caz de insolventa

Chiar daca Ministerul Turismului a pregatit un act normativ prin care aplica Directiva europeana care obliga statele sa asigure integral banii platiti in avans de turisti, mai mult de jumatate din vacantele vandute de agentiile din Romania nu beneficiaza de astfel de masuri de protectie, pentru ca nu intra la categoria „pachete turistice”. Este vorba de toate vacantele interne si externe in care turistii cumpara de la agentie doar cazarea si masa, nu si transportul.
In momentul de fata, agentiile turoperatorare din Romania sunt obligate prin lege sa asigure 50.000 USD din banii turistilor in caz de insolventa, iar firmele revanzatoare de vacante – doar 10.000 USD.
„In momentul de fata, Directiva nu rezolva problema pentru care a fost data. Speram ca in urmatoarea perioada de sase luni sa o putem adapta si sa gasim instrumente de aplicare eficiente. Noi nu avem alte propuneri decat sa putem asocia garantarea care se face prin polite de asigurare si care va acoperi doar o parte din bani, iar restul sa-l putem completa printr-un fond mutual pe care sa-l cream tot noi, agentiile de turism. Fara polita de garantare si fara fond mutual, nu are cine sa asigure integral banii turistilor”, a declarat Nicolae Demetriade, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism (ANAT).
Proiectul de act normativ schimba radical modul de garantare a pachetelor turistice, pentru ca raspunderea cade acum doar pe turoperator, iar ceea ce mai modifica total este suma de rambursat catre turisti in caz de insolventa a agentiilor. Pana acum suma care se impartea turistilor era limitata la 50.000 USD, iar acum dispare aceasta limita maxima si poate fi oricat, in functie de valoarea cumulata a vacantelor care n-au mai putut fi onorate.

Source: Profit