Reprezentantii hotelului Ambasador contesta in justitie taxa speciala de promovare turistica a Bucurestiului

Proprietarii hotelului Ambasador din Bucuresti au facut o plangere preliminara administrativa impotriva unei hotarari a Primariei Capitalei prin care a fost instituita, exclusiv pentru hotelieri, o noua taxa, numita „taxa speciala de promovare turistica a Bucurestiului”, in cuantum de 1% din veniturile obtinute in urma incasarilor din cazari. Reprezentantii hotelului sustin ca taxa incalca legea si discrimineaza hotelurile.
Plangerea a fost transmisa Consiliului General al Municipiului Bucuresti, CGMB, pentru a fi pusa in discutie pe ordinea de zi la viitoarea sedinta.
Totodata, hotelul Ambasador a sesizat Prefectura Municipiului Bucuresti si i-a solicitat sa analizeze hotararea, sa isi exercite atributia de control al legalitatii acesteia si sa faca demersurile necesare anularii partiale a hotararii.
Iustina Dragne, avocatul firmei Ambasador a declarat ca mai intai trebuia aprobat regulamentul taxei speciale cu acordul persoanelor fizice si juridice beneficiare ale serviciilor respective, ceea ce nu se regaseste in situatia de fata. Regulamentul de instituire a taxei a fost aprobat, potrivit avocatului, abia dupa instituirea taxei.
Un alt obiect al plangerii este ca taxa de promovare turistica a Bucurestiului a fost instituta exclusiv pentru hotelieri, ceea ce incalca prevederile din Constitutia Romaniei, potrivit avocatului.
„Instituirea taxei de promovare exclusiv pentru hotelieri, pentru activitatea de cazare, este neconstitutionala si incalca principiul egalitatii, in conditiile in care de promovarea Bucurestiului beneficiaza toti profesionistii care desfasoara activitati comerciale in Capitala, printre care restaurante, baruri, aeroporturi, firme de taximetrie si agentii de turism”, a declarat Iustina Dragne.
Un alt motiv de nemultumire este ca hotelierii din Bucuresti nu sunt reprezentati de Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului in Bucuresti.
Nicolae Istrate, actionar la Ambasador, recunoaste ca turismul nu poate exista fara alocarea unui fond de promovare si crede ca noul Guvern ar trebui sa aloce pe urmatorii 5 ani aproximativ 100 mil. EUR in acest sens.
Desi taxa hoteliera este eliminata in noul Cod Fiscal, asociatia care se ocupa de promovarea Capitalei a cerut ca hotelurile din Bucuresti sa plateasca o taxa de 1% din tariful primei nopti de cazare in cazul fiecarui client, cu conditia ca banii sa fie stransi intr-un cont separat si folositi exclusiv pentru promovarea turistica a orasului, asa cum se intampla deja cu Mamaia sau Oradea.

Source: Profit