Marii producatori de vinuri au creat brand-uri dedicate segmentului HoReCa

Marii producatori de vinuri din Romania au creat brand-uri dedicate segmentului HoReCa, anticipand potentialul de crestere al acestui segment. Segmentul HoReCa reprezinta in prezent 27,8% din piata bunurilor de larg consum din Romania, potrivit unui studiu al companiei de cercetare de piata, MEMRB iar consumul de vin imbuteliat specific canalului on-premise este inca foarte scazut, 3 l/cap de locuitor/an, in comparatie cu tarile cu traditie precum Franta sau Italia, unde consumul ajunge la 60 l.

Urmand trendul existent pe pietele externe, producatorul Murfatlar a lansat brand-ul Trei Hectare, un brand exclusivist, prezent in majoritatea locatiilor HoReCa din segmentul superior.

Si Cramele Recas au introdus pe piata romanesca, dupa o perioada de testare pe piata daneza, brand-ul premium La Putere, produs intr-o serie limitata, de 90.000 de sticle si destinat exclusiv segmentului HoReCa.

Producatorul Cotnari a lansat, pentru segmentul HoReCa, gama Selectie de vinuri albe, care cuprinde Chateau Cotnari, Blanc Cotnari, Grasa de Cotnari 2000 si Busuioaca de Moldova.

Casa Davino este un producator care vinde anual 200.000 de sticle de vin exclusiv prin intermediul canalului on-premise.
Source: Ziarul Financiar