Operatorii aerieni low-cost promoveaza sisteme de fidelizare a clientilor

Principalii operatori aerieni low-cost au lansat sisteme de fidelizare a clientilor.

Blue Air, care, cu o flota de 3 Boeing 737 si 9 destinatii, a inregistrat in 2005 200.000 de pasageri, o cifra de afaceri de 24 milioane EUR si a avut un grad mediu de incarcare de 73%, a implementat un sistem de credite pentru clientii fideli. Atfel, pasagerii care au calatorit de cinci ori in decursul unui an cu Blue Air vor primi un card de credit de 500 EUR, care vor fi rambursati in maximum 12 luni cu o dobanda de 7% pe an, card care le permite achizitionarea de bilete de avion de aceasta valoare. Metoda a fost initiata de operatorul low-cost britanic, Ryanair, care a emis impreuna cu o banca partenera carduri de credit prin care clientii care efectuau cumparaturi in valoare de 1.000 GBP in decurs de trei luni preimeau un bilet gratuit pe orice destinatie.

Concurentul pe Italia al Blue Air este operatorul low-cost italian MyAir, care, cu o flota de 3 Boeing 737 si 5 destinatii, a inregistrat in 2005 260.000 de pasageri, o cifra de afaceri de 39 milioane EUR si a avut un grad mediu de incarcare de 70%. MyAir a lansat o alta metoda de vanzare in supermarketurile din Italia a unor cupoane de 50 de euro, pe baza carora cumparatorii pot sa isi rezerve bilete pentru toate destinatiile companiei.

Sky Europe, cel de-al treilea operator low-cost din Europa, care a intrat pe piata romaneasca in decembrie 2005, a introdus metoda pachetelor de bilete destinate companiilor, avand pret fix garantat timp de un an, fara plata altor taxe suplimentare in cazul schimbarii destinatiei, a datelor de calatorie sau a numelui pasagerilor.

Un alt operator low-cost care ar putea reveni pe piata romaneasca este compania italiana Volare, care, dupa ce a stat doi ani sub protectia legii falimentului, operand doar in tara natala, a fost cumparata luna trecuta de Alitalia, pentru 28 de milioane de euro.
Source: Ziua