In 2006 Autoritatea Nationala pentru Turism, ANT, a alocat aproximativ 1 milion EUR pentru promovarea sectorului turistic romanesc in Spania, prin publicitate outdoor, conferinte, ateliere si participari la targuri, a declarat directorul Biroului de turism al Romaniei la Madrid, Daniela Cioc.
Romania a participat saptamana trecuta la Targul International de Turism FITUR, organizat la Madrid iar costul total al participarii s-a ridicat la 134.000 EUR, din care 30.000 EUR au fost alocati pentru promovarea outdoor in zona centrului de expozitii. Costul a fost suportat de ANT, care in acest an dispune de un buget total de 12 milioane EUR din care 6,7 milioane EUR sunt destinate pentru actiuni de promovare.
Cele trei elemente principale promovate de Autoritatea Nationala pentru Turism in cadrul FITUR sunt Delta Dunarii care a fost declarata de catre Fundatia Internationala Prietenii Naturii ca fiind destinatia anilor 2007-2008, Sibiul-Capitala Culturala Europeana 2007 si Festivalul George Enescu. La targ Romania este reprezentata de 16 firme care isi promoveaza propria oferta.
Vicepresedintele ANT, Bogdan Ivan, a declarat ca in prezent, se lucreaza impreuna cu Organizatia Mondiala a Turismului la realizarea unui master plan pentru turismul romanesc, care va fi finalizat in luna iulie. Acest document va arata care este realitatea din turism in prezent si care sunt principalele directii care trebuie urmate in urmatorii 5 ani.
Source: Adevarul