Hotelierii de pe litoral se promoveaza din surse proprii

Operatorii din turism de pe litoralul romanesc au redactat o scrisoare prin intermediul careia isi exprima indignarea fata de lipsa de interes si de implicare financiara a guvernului pentru promovarea acestei regiuni.

Presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism din Romania, ANAT, Corina Martin, sustine ca, desi ministerul are prevazuti bani in acest scop, refuza sa aloce fonduri pentru promovarea litoralului, obligandu-i pe operatorii privati sa se gestioneze singuri.

Asociatia pentru Promovarea si Dezvoltarea Turismului Litoral – Delta Dunarii impreuna cu ANAT si alte patronate de pe litoral au demarat, inca de la inceputul verii, o campanie, in valoare de 60.000 EUR, de promovare a litoralului romanesc, finantat exclusiv din fonduri private.

In plus, patronatele din turism au facut publice programe si promotii dintre cele mai tentante pentru turisti, care la randul lor au fost finantate din fonduri private. Printre acestea se numara „Inscrieri timpurii”, „Litoralul pentru toti”, „O saptamana la munte”, „O saptamana de refacere in statiunile balneare”, „Zile gratuite de vacanta”, „Supliment la masa” sau „Vacante speciale de evenimente”. Aceste campanii au avut un buget de promovare de 50.000 EUR, bani proveniti de la operatorii din turism.

In plus, operatorii din turism nu se mai pot baza nici pe sprijinul autoritatilor locale din Constanta care au anuntat ca, in 2010, nu mai aloca niciun ban pentru organizarea unor evenimente pe litoral. Primarul Radu Mazare a precizat ca in acest an nu se vor organiza Formula 1 pe apa, concursul de avioane, parada masinilor de epoca, prezentarile de moda sau spectacolele gratuite din centrul statiunii.

Source: Financiarul