Sectorul turistic din Cluj a ajuns la stadiul in care era in 2004

Imagine de István Mihály de la Pixabay

In cadrul conferintei de presa a Organizatiei Patronala HoReCa Cluj, recent infiintata, Roxana Ghiran, reprezentantul hotelurilor din Cluj, a vorbit despre impactul asupra restaurantelor, turismului, hotelurilor si organizatorilor de evenimente pe care pandemia de COVID-19 si restrictiile l-au avut.

Turismul din Cluj este sectorul care a suferit cel mai mult in pandemia de COVID-19, iar cifrele sunt dramatice. Acest sector s-a intors la stadiul la care era in anul 2004 din cauza suspendarii evenimentelor, care erau „cheia” turismului in Cluj.

Roxana Ghiran, proprietar al Hotelului Napoca, a declarat ca turistii veneau la Cluj pentru viata de noapte, evenimente multiculturale, sportive si festivaluri.

In 2020, numarul de sosiri in judetul Cluj a scazut cu 62% fata de anul 2019. Numarul de innoptari, de asemenea, a scazut cu 65%, iar indicele de utilizare neta a capacitatii de cazare a scazut cu 20%.

Desi in perioada 2015-2019 sectorul HoReCa a facut eforturi enorme pentru a mari numarul salariatilor, aducand peste 3.000 de locuri de munca in Cluj, in prezent acele eforturi par in zadar. Pandemia de COVID-19 a adus pierderi incredibile in randul angajatilor.

Chiar daca prin masurile de protectie impuse atat la nivel national, cat si local, se dorea stoparea raspandirii virusului, acestea ar putea duce afacerile din Cluj din sectorul HoReCa in pragul falimentului.

Pandemia de COVID-19 nu a afectat doar sanatatea fizica a oamenilor, ci si cea „emotionala, familiala, spirituala”, sustine Marcelus Suciu, reprezentant al restaurantelor in Organizatia Patronala HoReCa Cluj.

Peste 25.000 clujeni sunt implicati activ in industria hospitalitatii.

Desi perpectiva generala pe care o intalnim des este ca trebuie sa alegem intre o „HoReCa functionala” sau limitarea raspandirii virusului, Marcelus Suciu considera ca ambele pot functiona, neexistand pana in prezent un studiu care sa contrazica acest lucru.

EN RO