Schema de ajutor pentru HoReCa a fost rectificata in Parlament

Imagine de Free-Photos de la Pixabay

Beneficiarii ajutorului de stat destinat firmelor din HoReCa vor avea obligatia mentinerii activitatii pentru cel putin 6 luni sau 12 de luni, si nu pentru 1 an sau 2 ani, asa cum prevazuse Guvernul.

De asemenea, de finantare vor putea beneficia organizatorii de evenimente, conferinte, targuri si expozitii, iar eligibilitatea cheltuielilor si verificarea legaturii acestora cu activitatea pentru care aplica vor fi eliminate dintre criteriile pentru obtinerea ajutorului de stat. Totodata, bancile comerciale vor putea fi selectate de autoritati ca parteneri in program, in speranta ca vor putea acorda, din surse proprii, credite suplimentare pentru beneficiarii schemei.

Toate aceste modificari au fost adoptate, acum, prin votul final al Camerei Deputatilor, for decizional al Parlamentului in domeniu, si vor intra in vigoare dupa promulgarea lor de seful statului.

In vederea acordarii ajutorului de stat, vor fi verificate in continuare doar urmatoarele:

  1. a) indeplinirea conditiilor de eligibilitate prevazute in procedura de implementare a schemei de ajutor de stat;
  2. b) existenta raportului de expertiza contabila, semnat electronic de expertul contabil sau a raportului de audit, semnat electronic de auditorul financiar;
  3. c) corespondenta dintre baza de calcul anuala obtinuta din activitatea eligibila aferenta anilor 2019 si 2020, declarata pe propria raspundere de catre aplicant in formularul de inscriere, cu valorile calculate, certificate si asumate de catre expertul contabil sau de catre auditorul financiar;

d) ca nu inregistreaza obligatii fiscale restante si alte creante bugetare administrate de organul fiscal central definit potrivit art 1, pct 31 din Legea 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare. In acest sens, furnizorul ajutorului de stat va extrage, din oficiu, certificatele de atestare fiscala, in mod automat, prin aplicatia informatica PATRIMVEN. In cazul in care se inregistreaza astfel de obligaţii restante, beneficiarul se obliga sa le achite din ajutorul acordat in cadrul programului.

EN RO