România Atractivă este primul program de turism cultural care promovează obiective de patrimoniu mai puțin cunoscute

România Atractivă, programul național de susținere a turismului cultural, finanțat prin PNRR, va fi lansat în mai 2024 și va pune la dispoziția turiștilor o platformă multimedia care îi va ghida către vacanțe autentice și experiențe originale.

Încă de acum, prin landing page-ul special creat, se pot face înscrierile pentru a afla informații despre lansarea platformei, formate din website și aplicație mobilă.

Programul include sute de obiective culturale și pune accent pe cele mai puțin cunoscute din întreaga țară. România face pasul pe care l-au făcut deja alte țări europene care prezintă turiștilor nu doar castele, conace sau catedrale spectaculoase vizual, ci și gastronomie, experiențe culturale, fortificații, ruine, ziduri sau fundații de obiective arhitecturale sau arheologice, care oferă informații importante din punct de vedere istoric pentru fiecare țară.

Programul începe cu primele 12 rute, construcția infrastructurii pentru turismul cultural, nișă neabordată strategic până acum, acestea sunt:

  • Ruta castelelor – 21 obiective promovate;
  • Ruta curiilor din Transilvania – 13 obiective promovate;
  • Ruta culelor – 11 obiective promovate;
  • Traseul gastronomiei tradiționale românești – 30 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor fortificate – 15 obiective promovate;
  • Ruta bisericilor de lemn – 53 obiective promovate;
  • Ruta mănăstirilor din zona Moldovei – 18 obiective promovate;
  • Ruta Sfântul Ladislau pe teritoriul României – 20 obiective promovate;
  • Ruta castrelor romane – 22 obiective promovate;
  • Ruta cetăților – 31 obiective promovate;
  • Refacerea peisajului cultural din Delta Dunării în vederea creșterii atractivității zonei – 8 obiective promovate;
  • Ruta satelor cu arhitectură tradițională – 33 obiective promovate.

România Atractivă este o hartă de itinerarii, cu 12 rute tematice de turism, pe care sunt așezate 275 de obiective de vizitat, descrise în zeci de materiale multimedia care le spun povestea, prin date istorice, dar și prin legendele și oamenii care le-au făcut valoroase. Aceasta este fundația pe care s-a construit conceptul creativ al campaniei de comunicare ce însoțește programul. „Fiecare pas spune o poveste” este esența promisiunii către turistul cultural, unde fiecare pas creează o legătură cu oamenii, cu poveștile pe care le spun sau cu lucrurile pe care le fac. Raționalul conceptului se axează pe platforma digitală România Atractivă, cel mai complex centralizator al poveștilor și legendelor despre obiectivele cultural-istorice românești.

România Atractivă va avea propria identitate vizuală, care va întregi experiența călătoriei turistului prin istoria și cultura veche românească. Dincolo de motto-ul programului, România Atractivă este primul program oficial care va pune în valoare floarea națională a României, bujorul. La identitatea vizuală au lucrat echipele reunite ale Eventya și ale furnizorului Eventya, Carre Noir, studioul de branding și design parte din Publicis Groupe România.