HORA vrea amânarea Sistemul Garanție-Returnare

Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) care reprezintă operatorii de restaurante sunt nemulțumiți de costurile suplimentare pe care le generează afacerilor acestora Sistemul Garanție-Returnare, prin urmare reprezentanții HORA au ieșit să denunțe sistemul într-o conferință de presă.

Daniel Mischie, cofondator al grupului City Grill și membru în consiliul director HORA, a explicat că restaurantele, care și înainte de implementarea SGR făceau o reciclare, în sensul în care aveau partea de reciclatori particulari, astăzi nu mai pot face acest lucru, ceea ce înseamnă, cu alte cuvinte, că li s-a oprit un venit.

Prin urmare, explică acesta, restaurantele sunt obligate în primul rând să aibă o gestiune și să aloce niște resurse importante pentru acest lucru.

Antreprenorul explică că în restaurante trebuiesc cumpărați saci, dar și sigilii, după care trebuie ca fiecare sticlă, cutie, sau plastic, să intre în sacul respectiv, iar acesta să fie legat cu un sigiliu.

Mai mult, ambalajele nu trebuie să sufere nicio deteriorare, lucru care, afirmă acesta, este foarte greu de atins, din moment ce ele suferă diverse manevrări în decursul transportului.

Acesta concluzionează faptul că 25% din ceea ce livrează restaurantele din acest punct de vedere către ReturRO nu este plătit.

Mai mult, specifică acesta, în mod normal reciclarea ar trebui să fie de partea celor care produc, nu de partea operatorilor de restaurante.

Daniel Mischie încheie solicitarea Hora către Ministerul Mediului, care este acționar al acestui proiect, este ca pe zona de restaurante, având în vedere dezastrul cu care se confruntă astăzi pe ceea ce înseamnă SGR, să se amâne acest proiect până se va dovedi că funcționează și că nu este nevoie de alocarea unor costuri majore din partea restaurantelor pentru el. După care, adaugă antreprenorul, implementarea să fie făcută gradual.