Primaria Brasov investeste 130.000 RON pentru realizarea unui nou brand al municipiului

Imagine de Dan Novac de la Pixabay

Primaria Brasov va plati 130.000 RON unei firme de consultanta pentru realizarea unui nou brand al municipiului, dupa ce, in ultimii 12 ani, fosta administratie a investit peste 1 mil. RON – fonduri europene, dar si din bugetul propriu, pentru promovarea orasului de sub Tampa ca brand turistic, in cadrul acestui proces fiind realizat un logo si un film de prezentare destinat atat audientei internationale, cat si celei interne.

Contractul include si crearea identitatii vizuale a orasului, respectiv a unui logo si a unui slogan.

„Acesta este unul dintre obiectivele acestui contract, ca firma respectiva sa identifice care sunt valorile brasovenilor, ce ii defineste pe acestia, astfel incat brandul de oras sa fie construit tinand cont si de aceste lucruri. Brasovul nu a avut pana acum un brand de oras. In cadrul proiectului european Brasov – Centrul turismului romanesc, a fost realizat un logo, cu un manual de identitate, dar atat”, a precizat purtatorul de cuvant al Primariei Brasov, Sorin Toarcea.

In cadrul acestui proiect european, depus spre finantare in 2010, cu o valoare 990.122,06 RON, din care asistenta financiara nerambursabila a fost de 753.814,29 RON, iar contributia proprie a Municipiului Brasov de 26.368,21 RON, si care a avut ca obiectiv principal promovarea potentialului turistic al municipiului Brasov, prin activitati specifice de marketing, cu scopul cresterii atractivitatii pentru turism si afaceri.

La momentul respectiv, pentru realizarea acestui logo s-a realizat o cercetare calitativa avand la baza atat interviuri detaliate cu locuitori ai orasului, cat si focus grupuri cu factori cheie din mediul turistic care a relevat faptul ca marea majoritate a subiectilor au considerat ca Brasovul este un oras turistic si l-au asociat ideii de munte.

Ulterior, in prima parte a anului 2020, tot pentru promovarea municipiului ca oras turistic, Primaria Brasov a investit alti aproape 100.000 RON intr-un film de promovare realizat de jurnalistul britanic Charley Ottley.

Anterior lansarii logo-ului municipiului resedinta, a fost lansat si un brand turistic al judetului Brasov, in 2009. Sub sloganul ”Be. Live. It”, acesta a fost realizat in cadrul unui proiect coordonat de catre Asociatia de Promovare si Dezvoltare a Turismului din Judetul Brasov – APDT, in cooperare cu Consiliul Judetean Brasov, Agentia de Dezvoltare Durabila a Judetului Brasov si agentia de comunicare Firestarter, iar conceptul de promovare s-a bazat pe un proces de cooperare cu experti internationali in domeniul ecoturismului, al turismului cultural si consultari cu istorici, etnografi, specialisti in marketing si comunicare.