Orbis: crestere de circa 4,8% a veniturilor totale, in S1

Gilles Clavie, Presedinte si CEO al Orbis SA a declarat ca in primul semestru al acestui an compania a inregistrat o crestere de 5,3% a RevPAR.
Indicatorii de operare solizi din S1 2018 se traduc intr-o performanta financiara buna. Desigur,  unul dintre factorii care au impact asupra rezultatelor Orbis este cresterea costului fortei de munca, o tendinta remarcata in intreaga regiune, ca urmare a ratei somajului, care a scazut pana  la un nivel istoric. De aceea, pentru a fi mai rezistenti, compania se concentreaza pe maximizarea  veniturilor.
Eforturile companiei de a se adapta la dezvoltarea rapida a tehnologiei digitale, sunt confirmate de o crestere a veniturilor totale de aproximativ 4,8%, pana la 163 mil. EUR.
EBITDA operational se ridica la 48,3 mil. EUR, ceea ce reprezinta o crestere de 4% fata de  anul precedent. Pe baza rezultatelor si previziunilor pentru lunile urmatoare, Orbis estimeaza ca EBITDA operational pentru intregul an va fi cuprins  intre 110 si 112 mil. EUR.
In  primele sase luni ale acestui an, grupul Orbis a semnat 12 acorduri noi cu privire la active light in sase tari din regiune ce vor adauga in portofoliul companiei 1.500 de camere noi.
Printre aceste acorduri, se numara si primul contract semnat pentru o marca noua – Adagio,  hotel  care va fi construit in Cracovia.
In plus, in S1 2018, Orbis a deschis cinci hoteluri noi, operate prin franciza si management, pe baza acordurilor semnate anterior, adaugand peste 600 de camere noi in retea, in 4 tari din regiune: Polonia, Ungaria, Slovenia si Macedonia.
In acelasi timp, compania isi continua investitia in cinci hoteluri proprii , dintre care doua –  ibis  Styles Warszawa Centrum si ibis Vilnius Center – se vor deschide in a doua jumatate a acestui an. 
In ansamblu, orizontul de dezvoltare este asigurat cu 44 de proiecte, reprezentand peste 6.000 de camere. 
In ceea ce priveste administrarea activelor, grupul a finalizat procesul de vanzare si management al hotelurilor Sofitel Budapest Chain Bridge si Novotel Szeged.
In concordanta cu strategia si planul de investitii 2018-2022, Orbis va aloca fondurile colectate unor proiecte de fuziuni si achizitii profitabile, pentru a ridica EBITDA Orbis si valoarea companiei in viitor, cum ar fi achizitionarea Mercure Bucharest Unirii, la inceputul lunii iulie.

Source: AccorHotels