Oradea a rămas în topul destinaţiilor turistice din ţară în 2022

Oradea a rămas în 2022 în topul destinaţiilor turistice din ţară, menţinându-şi poziţia 7, fiind înregistraţi 215.000 de vizitatori.

Directorul APTOR (asociaţie cunoscută în mediul online ca Visit Oradea) a prezentat un raport de activitate pe anul 2022 al acestei organizaţii de management al destinaţiei, realizată în baza unui parteneriat public-privat, demarat în anul 2015 între autoritatea locală din Oradea şi cei mai importanţi actori din domeniul turistic, din Oradea şi Băile Felix. Odată cu luna noiembrie a anului 2022, asociaţia are un nou membru – Asociaţia Ospitalităţii din Bihor, care reprezintă aproape 60 de antreprenori din domeniul HORECA (restaurante şi cafenele, hoteluri şi pensiuni, săli de evenimente).

De altfel, începând cu luna aprilie 2022, APTOR a fost recunoscută, prin Hotărârea de Guvern 579/2022, ca fiind un ONG de utilitate publică.

În luna octombrie, prin suportul Băncii Mondiale, APTOR a devenit membru în programul de parteneriat UE – Sustainable Tourism, un grup de lucru cu specialişti din peste 20 de ţări, lansat de Comisia Europeană şi Consiliul Europei, pentru schimbări de experienţă şi know-how, provocările din turismul urban, zone protejate şi surse de finanţare.

În anul 2022, un procent de 10,5% din totalul sosirilor au fost turişti din afara graniţelor. Topul ţărilor sursă pentru turiştii străini este dominat de Ungaria, Germania şi Italia.

Un indicator important pentru performanţa unei destinaţii, dar şi pentru rezultatele financiare ale unităţilor de cazare, este gradul de ocupare. Anul 2022 a cunoscut un grad mediu de ocupare în creştere faţă de anul 2021, de 36%, însă în continuare sub nivelul maxim atins în anul 2019 de 48%.

În iniţiativa “Destinaţia Anului 2022 în România”, Oradea s-a clasat ca finalistă a anului 2022, la secţiunea regiuni istorice. Datorită nominalizării, Oradea a fost prezentă în broşura de prezentare a Destinaţiei Anului la World Travel Market 2022 în Londra în 7-9 noiembrie, unul dintre cele mai importante târguri de turism din lume.

Pentru a veni în întâmpinarea industriei de turism, APTOR a derulat şi anul trecut campania de beneficii pentru turiştii care vizitează Oradea, cu gratuităţi în muzee şi obiective turistice, pe transportul în comun şi discounturi la anumite cafenele şi restaurante din oraş, partenere în campanie.