Hotelierii de pe litoral pregatesc o serie de modificari pentru deschiderea sezonului estival

Hotelurile de pe litoralul romanesc asteapta deschiderea sezonului, dar pregatesc deja o serie de modificari, astfel incat turistii care vin sa se simta in siguranta.
Acestia vor trebui sa manance in serii in hotelurile care nu dispun de spatii suficient de largi, pentru a se evita aglomeratiile din restaurante, la o masa va sta doar o singura familie, sezlongurile vor fi departate si igienizate dupa fiecare folosire, iar saltelele ar putea sa dispara de pe plaja.
Camerele vor fi igienizate la schimbul de turisti, cameristele vor purta masti si manusi, in vreme ce cazarea va fi preponderent online, pentru a evita statul la coada la receptie, unde vor fi oricum trasate linii de demarcare, potrivit Organizatiei Patronale Mamaia Constanta , OPMCTA.
Reprezentantii patronatului le recomanda tuturor turistilor romani ca, in primul rand, sa ramana in tara vara aceasta si anul acesta, Romania fiind cea mai sigura destinatie pentru ei, iar atunci cand cauta sa cumpere un pachet turistic, sa o faca prin vanzatori avizati si sa aleaga structuri de cazare clasificate, indiferent daca acestea sunt mici, precum pensiunile, sau hoteluri mari.
Doar structurile clasificate pot asigura respectarea mijloacelor igienico-sanitare, acestea fiind si cele care sunt verificate de directiile de sanatate publica si sanitar-veterinara cel putin o data sau de cateva ori pe sezon, iar acest lucru va fi inca o garantie ca masurile de siguranta vor fi respectate.
Hotelurile de pe litoral lucreaza, in general, cu personal sezonier cazat in camere dedicate la hotel sau in proximitatea lui, astfel incat acestia nu vor fi nevoiti sa circule intre domiciliu si locul de munca sau prin oras, ceea ce este un mare avantaj in ceea ce priveste siguranta turistului, pentru ca este vorba de cea mai mare parte dintre angajatii departamentelor operationale. Pentru restul angajatilor, e posibil ca la intrarea in hotel sa treaca prin niste porti de dezinfectie, li se va lua temperatura, dupa care se vor duce la vestiare.
Departamentele administrative nu vor lua contact direct cu clientul si vor lucra in echipe restranse (1-2-3 angajati intr-un birou).
In ceea ce priveste alimentatia publica, hotelierii iau in considerare operarea teraselor, motiv pentru care complexele mari, cu terase pe masura, vor fi avantajate.
Se vor lua masuri de distantare sociala, marind spatiul intre mese, limitand numarul de persoane la o masa si pe familie si organizand mai multe zone de bufet.
Pentru o siguranta cat mai mare pe plaja se va mari distanta dintre sezlonguri si umbrele, iar sezlongurile si masutele vor fi dezinfectate dupa fiecare turist. O posibila varianta e sa se renunte in acest sezon la saltelele pentru sezlonguri. 
Pentru ca receptiile sa nu se aglomereze, hotelierii de pe litoral vor incuraja check-in-ul online. In paralel, in zonele de primire a turistilor, vor fi trasate linii de demarcatie pentru pastrarea distantei si vor fi coordonate cazarile astfel incat sa nu existe cozi. 

Source: Profit

No Comments Yet

Leave a Reply

Your email address will not be published.

EnglishRomanian