Eximtur: crestere de 18% a vanzarilor, in T1 din 2018

In primele trei luni ale acestui an, vanzarile agentiei de turism Eximtur au crescut cu 18% fata de perioada similara a anului trecut, ajungand la peste 18 mil. EUR.

Aproape doua treimi din aceasta suma provin din vanzarea de servicii pentru calatorii cu scop de afaceri si organizare evenimente corporate, segement care a inregistrat, la randul sau, o crestere de 13%.

Vanzarile vacantelor in strainatate au crescut cu 45%, numarul turistilor fiind de 15.635, in crestere cu 26% fata de primul trimestru din 2017, in timp ce turismul intern a crescut cu 23% din punct de vedere al vanzarilor si cu 20% din punct de vedere al numarului de turisti, ajungand la 27.677.

Cererile mari pentru turismul intern sunt si o consecinta a introducerii voucherelor de vacanta, din totalul platilor, 15% fiind facute cu astfel de tichete, in crestere cu 85% fata de anul trecut.

Cele mai cautate destinatii de pe litoralul Marii Negre sunt Mamaia, Eforie Nord si Venus, iar in ceea ce priveste turismul balneo-montan, Baile Felix, Sovata si Calimanesti-Caciulata.

Cresteri importante, de peste 70%, au fost inregistrate si pentru pachetele care includ tratamente balneare, iar programele „Hai la bai” si „Litoralul pentru toti” au inregistrat cresteri de 91%, respectiv 116%.

In ceea ce priveste vanzarile de vacante in strainatate, in topul destinatiilor se afla Turcia, cu o crestere de aproape 300% a numarului de pachete vandute in primul trimestru al acestui an, fata de aceeasi perioada din 2016, urmata de Grecia si Bulgaria.

Vanzarile de circuite si croaziere in spatiul extracomunitar au inregistrat o crestere de 76%.

Source: Profit