Cum să construiți o strategie tarifară bună pentru unitatea Dvs. de cazare în aceste timpuri dificile.

Fivestar Hospitality a inceput o colaborare cu RoomPriceGenie pentru a atrage atenția asupra unuia dintre cei mai importanți factori pentru succesul hotelului sau unității Dvs. de cazare – politica Dvs. tarifara.

Și astăzi, într-o misiune comună de a oferi politici tarifare dinamice tuturor, vă recomandam noul serviciu RoomPriceGenie care face ca începutul în această direcție să vă fie mult mai ușor.

Prezentăm noul serviciu uimitor numit GenieIntelligence zis și „E-mailul”.  Am reușit să concentrăm o parte semnificativă din cunoștințele noastre și o mulțime de date într-un e-mail zilnic, care oferă recomandări in ce privește politica Dvs. tarifara. Ne-ar plăcea să-l încercați imediat.

Am sprijinit politicile tarifare a mii de hoteluri și le-am văzut pe cele a multor alte mii așa ca ne-am gândit să vă împărtășim câteva sfaturi pentru o politica tarifara mai buna. Ce am face dacă ar fi să lucram la politica Dvs. tarifara? 

Etapa 1: configurarea pe un an înainte: 

Primul pas în stabilirea politicii tarifare este să vă faceți un calcul de tip cea mai bună estimare a prețurilor pe un an înainte. Aceasta activitate este în general o combinație între artă și știință, mai ales în circumstanțele actuale.

Pentru a face acest lucru, ați putea analiza mai întâi sezonier performanțele hotelului Dvs. în anii precedenți și în diferite luni. Care a fost tariful mediu pe care l-ați perceput și cât de repede ați vândut stocul de nopti-camere disponibile? Dacă ați vândut prea repede, atunci puteți încerca să porniți de la tarife mai mari anul acesta. Dacă realitatea s-a dovedit sub așteptări, ați putea porni de la tarife mai mici de data aceasta.

Apoi, ar trebui să faceți același lucru pentru zilele săptămânii. Cum ați performat duminica sau in alte zile mai slabe și ce ajustare ați dori să faceți la tariful mediu al acestor zile în comparație cu anii anteriori? La fel pentru toate celelalte zile ale săptămânii. Ar trebui să creați un ciclu săptămânal regulat al evoluției tarifelor in cadrul sezoanelor pe care le-ați definit.

În circumstanțele actuale, este posibil ca istoria să nu fie cel mai bun ghid și ar fi bine sa verificați cum tarifează hotelurile cu care concurați. În geneal, ar trebui să vă uițați la acele proprietăți care sunt conduse cel mai bine și care au cele mai bune performanțe. Instrumentul Google Hotel Search este excelent în acest sens. Pur și simplu faceți clic pe un hotel și apoi faceți clic pe calendar pentru a vedea prețurile stabilite pentru datele din viitor. Puteți folosi tiparele lor pentru a vă forma o idee despre cum să judecați în cazul Dvs.

Apoi, în sfârșit, gândiți-vă la datele speciale care trebuie stabilite la tarife mai mari. Puteți utiliza informațiile de la alte proprietăți și aici, precum și cunoștințele Dvs. proprii despre evenimentele și sărbătorile locale.

Puteți utiliza toate aceste prognoze pentru a crea un tipar tarifar pentru cel mai popular tip de camera, apoi puteți stabili pentru toate celelalte camere aplicand niste reguli de distanțare a tarifelor.

Întreg acest proces poate fi asistat de un software de gestionare a veniturilor (revenue management), cum ar fi cel oferit de RoomPriceGenie, dar și o foaie de calcul tradițională Excel poate să facă față acestei probleme.

Etapa 2: gestionarea cotidiană a tarifelor:

Cel puțin o dată pe săptămână, dar de preferință în fiecare zi, ar trebui să verificați ce se întâmplă. Există două lucruri importante pe care trebuie să le urmăriți.

Ce fac concurenții Dvs.? Acest lucru este foarte important în aceste vremuri când cererea este nesigură. Ei cresc sau scad prețurile? Dacă sunteți prins pe picior greșit, fie veți pierde profiturile prin vânzare la tarife mai mici, fie veți pierde din gradul de ocupare, nevânzând suficiente camere.

Ținând cont de tarifele celor mai bine conduse hoteluri cu care concurați, vă veți asigura că nu ratați datele speciale pe care nu le-ați știut sau chiar o tendință de creștere a numarului de rezervări pentru tot sezonul, așa cum am văzut în multe proprietati din Europa in vara lui 2020. Cu cât observați mai repede aceste tendințe, cu atât mai bine.

De asemenea, este important să rețineți că potențialii dvs. clienți nu se uită la prețurile Dvs. într-un vid – ei vor compara hotelul dvs. cu celelalte opțiuni pe care le au. Dacă nu sunteți conștienți de concurență, ei pot fi cu un pas înainte.

Cum performați de fapt? Ar trebui să fiți mereu la curent cu ritmul rezervărilor și gradul de ocupare al perioadei imediat următoare din două motive.

Primul este că acești indicatori semnalează când cererea pentru proprietatea Dvs. nu este cea așteptată anterior. Fiind conștient de acest lucru înseamnă că puteți schimba tarifele mai repede pentru a reflecta schimbarea cererii.

Al doilea este că, știind câte camere mai aveți de vândut, vă puteți schimba tariful pentru a încerca să vindeți acel număr. De exemplu, dacă mai am o singură cameră de vândut peste 2 săptămâni, s-ar putea să stabilesc un tarif de 100 EUR, dar dacă mai am 20 de camere, s-ar putea să vreau să vând la 60 EUR.

Ținând cont de ceea ce fac concurenții Dvs., de modul în care hotelurile cele mai bine conduse schimbă tarifele și propria Dvs. performanța, vă puteți menține prețurile competitive și cât mai mari cu putință.

Încă o dată, tehnologia poate ajuta aici. Înscriindu-vă la versiunea cu încercare gratuită a e-mailului GenieIntelligence sau a produsului RoomPriceGenie complet, o mare parte din aceste activitati ce necesita abilități matematice se poate face automat pentru Dvs.

Etapa 3: promoții, restricții etc.:

Următorul pas este utilizarea bună a restricțiilor și a promoțiilor. Există prea multe posibilități ca să le listăm aici pe toate, dar iată câteva exemple:

  • În nopțile aglomerate cu nopți mai liniștite înainte și după, ați putea să doriți să vă uitați la restricțiile de ședere minimă, în loc să creșteți mult tarifele în noaptea respectivă.
  • Când camera Dvs. cea mai ieftină disponibilă nu mai este disponibilă, dar aveți un număr mare de camere superioare, puteți face upgrade clientilor care au rezervat deja în camere mai scumpe pentru a face camera ieftină din nou disponibilă. În caz contrar, puteți pierde oaspeții care ar rezerva camera mai ieftină, dar nu și pe cea mai scumpă.
  • În nopțile în care percepeți tariful minim, dar totuși nu primiti rezervări, puteți încerca să măriți comisionul OTA-urilor cu care colaborați doar pentru acele nopți pentru a încerca să vă ridicați în clasamentul de afișare pe site-urile acestora.

Oferim mai multe sfaturi în cartea noastră gratuită 49 de sfaturi pentru proprietati mai mici.

Pe scurt:

O politica tarifara buna poate părea o mare problemă, dar atunci când este abordată pe etape componente, devine atât realizabilă cât și extrem de valoroasă. Faceți-vă timp pentru a o întocmi și veți fi recompensați de multiple ori.

Și vă rugăm să nu uitați să vă înscrieți pentru perioada de încercare gratuită extinsă pe care o oferim tuturor cititorilor Romanian Hospitality Newsletter transmis de Fivestar Hospitality in legatura cu “E-mailul” GenieIntelligence care vă sprijină în menținerea unei politici tarifare dinamice.