Bucurestiul se afla in topul destinatiilor turistice din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare

Pentru al doilea an consecutiv, Bucuresti se afla in topul destinatiilor din Europa cu cel mai mare potential de dezvoltare, conform Indexului Global Mastercard de Destinatii Urbane 2019, studiu care ofera o analiza semnificativa despre turismul urban si despre comportamentul turistilor din ultimii 10 ani.
Potrivit rezultatelor studiului, Bucuresti inregistreaza un procent de 10,3% in ceea ce priveste potentialul de dezvoltare, in randul oraselor din Europa.
Studiul releva, totodata, faptul ca 1,4 milioane de turisti au apelat la servicii de cazare in ultimul an, iar valoarea medie cheltuita pe zi a ajuns la 105 USD, comparativ cu anul anterior, unde aceasta suma se ridica la 200 USD.
Top 10 orase europene cu cel mai mare potential de dezvoltare este completat, in ordine, de Lisabona (locul 2), Tel Aviv (locul 3), Moscova, Hamburg, Dusseldorf, Budapesta, Santa Cruz de la Palma, Copenhaga si Istanbul.
In acest an, Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane include 200 de orase, selectate pe baza unei analize amanuntite a volumului de turisti si a cheltuielilor inregistrate in anul 2018. Studiul ofera, de asemenea, previziuni de crestere pentru anul 2019, dar si informatii privind durata medie de sedere si a sumei cheltuite pe zi de catre turisti.
In acest an, Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane dezvaluie ca Bangkok ramane destinatia numarul 1 in lume, cu peste 22 de milioane de turisti care au apelat la servicii de cazare. Locurile doi si trei sunt opcupate de Parisul si Londra, ambele depasind 19 milioane de turisti acomodati.
In cazul sumei cheltuite de turisti in timpul unei sederi, Dubai este in topul listei, unde turistii cheltuie in medie 553 USD/zi. In premiera, in acest an, Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane ofera 3 tendinte cheie in ceea ce priveste turismul la nivel global.
Crestere consecventa si echilibrata: in ultimul deceniu, singura constanta a fost schimbarea. In fiecare an, tot mai multe persoane calatoresc pe plan international si cheltuie mai mult in orasele pe care le viziteaza.
In cazul tuturor destinatiilor prezente in studiu, fluxul de turisti a crescut in medie cu 6,5%, an dupa an incepand cu 2009, iar cheltuielile au crescut in medie cu 7,4%.
Indexul Global Mastercard de Destinatii Urbane ierarhizeaza orasele in functie de numarul total al turistilor care apeleaza la servicii de cazare si al chetuielilor transfrontaliere realizate de aceiasi turisti in cursul anului 2018, oferind totodata previziuni cu privire la pontentialul de crestere al numarului de turisti care apeleaza la servicii de cazare pentru anul 2019.

Source: Economica

EN RO