Blue Air va aplica mai serios principiile low-cost

„Anul trecut, actionarii au fost nevoiti sa decida ce fel de companie este Blue Air, pentru ca nu mai putea functiona ca o companie hibrid. Ea isi pierduse radacinile de low-cost pentru ca, desi era companie low-cost si vindeam bilete ieftine, pe anumite rute ofeream si masa gratuit. Desi aveam in politicile noastre comerciale ca pasagerii trebuie sa cumpere bagaje in plus si aveam preturi afisate, nimeni la aeroport nu respecta acest lucru, iar pasagerii se obisnuisera cu ideea de a veni cu oricate bagaje pentru ca nu ii intreba nimeni. Nu eram consecventi in oferta noastra de servicii”, a explicat Oana Petrescu, noul CEO Blue Air. 
Ea arata ca, din punct de vedere financiar, modelul de companie low-cost este cel mai bun pentru companie, pentru ca, la nivel intern, reduce capacitatile de care nu are nevoie compania, iar, la nivel extern, pasagerii stiu ce asteptari sa aiba.
De altfel, conform informatiilor oferite de CEO-ul Blue Air, compania a trecut printr-un proces de restructurare a retelei, fiind eliminate rutele neprofitabile, de restructurare a flotei si redimensionare a numarului de personal, realocat catre domeniile importante.
Oana Petrescu a precizat ca luna viitoare, compania va lansa un produs de membership, un abonament pentru pasageri, si are in plan si lansarea unui produs prepaid, un portofel prin care pasagerii sa poata cumpara in avans, cu discount-uri mai mari.
In prezent, Blue Air are 1.200 angajati, in toate bazele, pentru 20 avioane, dintre care 300 se ocupa de mentenanta acestora si opereaza zboruri catre 80 de rute. 
Blue Air, are sase baze operationale, in Bucuresti, Bacau, Cluj-Napoca, Iasi, Larnaca si Torino. 

Source: Profit

EN RO