ANT prezinta Strategia pentru Dezvoltare si Marketing

Pentru a vedea Strategia pentru Dezvoltare si Marketing CLICK AICI    
Agentia Nationala pentru Turism, ANT, prezinta Strategia pentru Dezvoltare si Marketing, cu propuneri pentru promovarea turistica a Romaniei. Printre altele, se are in vedere organizarea unui concurs, difuzat in cadrul unui show televizat, la nivel international, in care participanti de peste hotare vor experimenta calatoria cu mocanita, vor dormi in capite de fan ori in pesteri din Apuseni sau vor face sarmale si mamaliga.
Una dintre ideile promovate in strategie este organizarea unui concurs difuzat in cadrul unui show televizat – pe modelul show-ului de televiziune „Supravietuitorul”, de exemplu.
Un numar de 20 de participanti, selectati la nivel international, vor trece prin mai multe probe, vor trebui sa rezolve mistere / quizuri si sa traiasca experiente specifice in diferite zone al tarii, in intervale de timp predefinite. Concursul va dura 30 de zile si se va baza pe stimularea celor cinci simturi – vaz, auz, miros, gust, pipait plus al 6-lea simt, specific Romaniei, se precizeaza in strategie.
Fiecare cheie va fi un symbol al Romaniei: masca dacica, nodul dacic, martisor, usturoi, crucifix si orice alt simbol caruia printr-o poveste i se poate creste notorietatea.
Acest concurs este inclus la categoria promovare prin comunicare offline, ce include si promovarea prin campanii de plasare in seriale TV new age, populare, produse in principal in SUA sau Bollywood – sa fie folosite locatii din Romania pentru filmarea unor parti din productiile TV, locatii ce vor fi incluse ulterior in trasee turistice, pe baza acestor filme populare.
Viziunea de marketing promovata este „proiectarea imaginii Romaniei ca o destinatie turistica de calitate, unica, inovativa si verde, prin continuarea exercitiului de pozitionare realizat in anii anteriori si adaptarea permanenta a acestuia prin politici si instrumente moderne”.
Astfel, se au in vedere, printre altele, digitalizarea oraselor, atragerea lanturilor hoteliere nationale si internationale, promovarea turismului pentru tineret, pachete city break, circuite turistice cu imprejurimile marilor orase, dezvoltarea centrelor istorice, orasele inteligente, cicloturism, yachting, dezvoltarea turismului stomatologic, medical, estetic, revigorarea sectorului de tratament si terapii anti-ageing, sprijinirea inovatiei, tratamentelor si produselor wellness, turism gastronomic si oenologic, dezvoltarea rutelor culturale, a potentialului speologic (amenajarea de noi pesteri) si salinelor, ecoturism si turism de aventura, specializare tematica a pensiunilor turistice si agroturistice, promovare in mediul online si pe social media, valorificarea creatiei artizanale, agroturism.
Judetul Alba poate fi implicat in focusarea mesajelor de comunicare si promovare in anul 2018 pe tema “100 de ani de la Marea Unire”, continuarea asocierii cu obiective turistice – Cetatea Alba Carolina, Mocanita, promovarea unor evenimente cu specific local – Ziua Iei sau circuit mountain bike pe Transalpina.
La categoria „Drumuri verzi – trasee turistice in zone etnofolclorice traditionale”, este amintita in strategie explorarea obiectivelor de patrimoniu – manastiri, situri arheologice, biserici fortificate.
Ca exemplu, Tara Motilor, cu satele traditionale din Valea Ariesului, inclusiv biserici din lemn si Parcul natural Apuseni (fenomene carstice unice in Romania, Ghetarul Focul Viu, pestera Scarisoara etc).
La categoria „Valorificarea si conservarea arhitecturii traditionale”, initiatorii strategiei dau ca studiu de caz satul Rimetea din judetul Alba – prima si singura localitate rurala din Romania distinsa cu premiul “Europa Nostra”, in 1999, de Comisia Europeana, pentru conservarea patrimoniului cultural si arhitectonic.
Se propune organizarea unui concurs online prin care publicul roman sa poata alege trei produse romanesti care sa devina simboluri la nivel national.
De asemenea, se are in vedere dezvoltarea brandului „ambasadorii turismului romanesc2” – personalitati recunoscute international, care sa povesteasca experiente proprii.
Mascota de tara va fi la inceput un personaj desenat virtual, cu nume si infatisare relevante pentru specificul romanesc, care va face interactiunea online mai prietenoasa cu turistii. Alegerea mascotei de tara se va face prin concurs de idei in mediul online.
„Pasaport de Romania”: suvenir cu forma similara unui pasaport; filele acestuia vor avea desenate pe fundal principalele obiective turistice din Romania.
Pentru a vedea Strategia pentru Dezvoltare si Marketing CLICK AICI

Source: Banateanul