Visit Romania se orienteaza pe dezvoltarea sistemului de vanzare prin internet

Pentru a-si mari baza de clienti externi, agentia de turism Visit Romania, situata intre primii 10 jucatori pe piata de profil, are in vedere pe termen scurt dezvoltarea sistemului de vanzare prin internet.

Gheorghe Fodoreanu, presedintele agentiei si, totodata, presedintele Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT si presedintele companiei Rarau Turism, care detine complexul Rarau si hotelul de 3 stele Zimbrul din Campulung Moldovenesc, a declarat ca, pentru a asigura stabilitatea agentiei, se are in vedere cresterea vanzarilor on-line atat individuale cat si pentru grupuri de turisti.

Gheorghe Fodoreanu estimeaza ca in 2007 agentia va inregistra incasari aproape duble fata de 2005, in valoare de 15 mililioane EUR iar pentru acest an estimeaza o rata de crestere a afacerii la aproximativ 60%. Incepand din anul 2000, activitatea de business travel a inregistrat o crestere anuala constanta de 25% si in prezent reprezinta aproximativ 6,3 milioane EUR din totalul cifrei de afaceri a agentiei iar pentru 2007 se estimeaza ca va ajunge la 9 milioane EUR. Valoarea de piata a agentiei este de aproximativ 5 milioane EUR.

In primele noua luni ale acestui an, agentia a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 9,5 milioane EUR iar pentru intreg anul 2006 se estimeaza o cifra de afaceri de peste 12 milioane EUR. Majorarea cifrei de afaceri se datoreaza cresterii numarului de pachete turistice pentru turistii straini in Romania si a turismului de afaceri. Pentru segmentul de incoming, la care se adauga circuitele turistice din Romania, presedintele Visit Romania estimeaza ca detine o cota de piata de 10-15% iar in ceea ce priveste segmentul de business travel se estimeaza o cota de piata de 15-20%. Gheorghe Fodoreanu estimeaza ca se va inregistra o crestere substantiala pe segmentul de incoming care va aduce anul viitor 4 milioane EUR.

Agentia Visit Romania cuprinde trei linii de business – incoming, cu o pondere de 25% in afaceri si 40% la profit, business travel si evenimente, ultima inregistrand o crestere de 100% fata de 2005 la aproximativ 1,4 milioane EUR.
Source: Ziarul Financiar