Un deputat italian cere efectuarea unei anchete privind decizia companiei aeriene Alitalia de a ii incredinta companie Carpatair numeroase zboruri pe rute interne, in Italia, si pe rute externe, pe fondul nemultumirii sindicatelor pilotilor si insotitorilor de bord italieni.
Conform Institutului italian de statistica, ISTAT, ponderea de utilizare de catre cetatenii italieni a serviciilor companiilor aeriene autohtone a scazut in intervalul 2007 – 2011 cu 16%, de la 56 la 40%.
Deputatul Francesco Barbato solicita o ancheta parlamentara in legatura cu prevederile contractului incheiat intre cele doua companii aeriene. Deputatul a remarcat ca, in fiecare dimineata, avioane ale Carpatair decoleaza din orase din Romania, Republica Moldova si Ucraina, transportand la Timisoara pasageri care apoi continua calatoria in Italia, Germania si Grecia. Totul ar fi in regula, dar nemultumirile apar in contextul in care avioanele Carpatair opereaza si zboruri intre Ancona si Roma in numele Alitalia, cu piloti, insotitori de bord si avioane proprii.
Alitalia a confirmat ca in luna septembrie 2011 a semnat un acord de tip code sharing cu operatorul aerian Carpatair. Alitalia a precizat ca acordul a fost aprobat de Autoritatea aeronautica italiana, ENAC, iar Carpatair are toate certificatele de siguranta.
In plus, Carpatair ar putea opera zboruri in numele Alitalia si pe rutele Pisa-Roma, Alghero-Roma, Parma-Roma si Bolzano-Roma.
Deputatul precizeaza ca este absurd ca Alitalia sa cedeze unei companii din Romania zboruri cu aceleasi destinatii pentru care ceruse conditii speciale, din cauza crizei, costurile fiind suportate de contribuabilii italieni.
De asemenea, presedintele Asociatiei nationale italiene a pilotilor comerciali, ANPAC, Giovanni Galiotto, este nemultumit de hotararea Alitalia, explicand ca mii de angajati au fost disponibilizati, inclusiv 550 din cadrul Alitalia.
Source: Mediafax