ANAT solicita un mecanism obligatoriu de protejare a pasagerilor impotriva falimentului companiilor aeriene

Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania, ANAT, cere autoritatilor competente un mecanism obligatoriu de protejare a pasagerilor impotriva falimentului companiilor aeriene, avand in vedere ca a trecut aproximativ 1 an de la falimentul companiilor aeriene Spanair si Malev, iar pasagerii inca nu au primit inapoi banii pentru biletele de avion nefolosite.
Pe fondul actual, de constrangere economica si de crestere generala a costului vietii,  este de dorit evitarea oricaror situatii neplacute care ar putea genera scaderea increderii consumatorilor in serviciile aeriene.
In urma cu putin timp, compania Aerosvit Airlines a solicitat Tribunalului Comercial Kiev, declansarea procedurii de faliment, necesara in vederea restabilirii capacitatii operationale si garantarii indeplinirii tuturor obligatiilor fata de creditori. In data de 29 decembrie 2012, Tribunalul Comercial s-a pronuntat cu privire la inceperea procedurilor specifice acestei cereri, insa compania nu a fost declarata in faliment, deocamdata. ANAT solicita public companiei Aerosvit Airlines luarea masurilor care sa impiedice repetarea situatiei inregistrate in cazul falimentelor Spanair si Malev, cand multi pasageri au ramas cu bilete de avion nefolosite.
Corina Martin, presedintele asociatiei, a declarat ca ANAT si asociatia europeana de profil ai carei membri sunt, ECTAA, au cerut, in mod repetat, introducerea asigurarii obligatorii contra falimentului companiilor aeriene in spatiul UE, marturie fiind numeroasele adrese formulate catre europarlamentari, actiune care nu s-a soldat cu nici un castig de cauza pana in prezent.

Source: Daily Business