In 2009 numarul trazactiilor online in turism a crescut cu 280% fata de anul precedent, iar in primul trimestru al acestui an cresterea a fost de 270%, fata de aceeasi perioada din 2009.
Laurentiu Ghenciu, director de Vanzari&Marketing al Gecad ePayment, a declarat ca in 2009 turismul a reprezentat 38% din numarul tranzactiilor procesate prin ePayment, comparativ cu 2008, cand ponderea a fost de 26% din totalul tranzactiilor din sistemul ePayment.
Acesta apreciza ca in acest an se vor inregistra cresteri in turism, atat ca numar de tranzactii, cat si ca volume procesate. Insa in continuare romanii continua sa fie reticenti in ceea ce priveste platile prin intermediul calculatorului, Internetul continuand sa fie folosit intr-o proportie mare pentru informarea asupra ofertelor de pe piata.
Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism, ANAT, a a declarat ca in prezent, 2-3% din totalul vanzarilor de servicii turistice sunt realizate cu cardul.
Reprezentantul ANAT apreciaza ca in acest an cererea va creste cu 15-20%, pe segmentul rezervarilor on-line fara card, iar numarul celor care vor cumpara vacante platind efectiv cu cardul ar putea creste cu 4-5% fata de anul trecut.
Operatorii de turism care au investit sume considerabile in platformele pe internet continua sa raporteze cresteri importante ale vanzarilor.
Presedintele agentiei de turism Eximtur, Lucia Morariu, a declarat ca, in primele trei luni ale acestui an, vanzarile prin intermediul site-ului au crescut cu 100% fata de perioada similara a anului trecut. In acest an, compania estimeaza majorarea vanzarilor cu 50% fata de 2009 de pe segmentul online, dupa ce a investit in 2009, aproximativ 40.000 EUR in dezvoltarea site-ului. Totodata, compania isi propune sa mai investeasca aproximativ 100.000 EUR in dezvoltarea prezentei pe Internet, in functie de evolutia cererii de servicii turistice.
Radu Colfescu, Managing Director pentru Romania si Moldova al Dertour, a declarat ca in primele luni ale acestui an vanzarile companiei pe Internet s-au majorat 90% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Obiectivul Dertour Romania pentru acest an, in ceea ce priveste vanzarile pe Internet, vizeaza o crestere de 100%, pana la nivelul de aproximativ 100.000 EUR.
Lucian Boronea, directorul general al Accent Travel&Events, a declarat ca investitiile in noua platforma online a agentiei se ridica la aproximativ 200.000 EUR. Pentru acest an, Accent Travel&Events si-a bugetat vanzari online in valoare de 1,4 milioane EUR. Boronea a precizat ca doar 10% din rezervarile online se realizeaza prin platile cu cardul.
Conform studiul European Online Travel Overview, realizat de PricewaterhouseCoopers si PhoCusWright, in 2009 incasarile din turismul leisure au scazut la nivel european cu peste 11%, pana la 214 miliarde EUR. Pierderile s-au limitat insa la canalele offline, vanzarile online, estimate la 68 miliarde USD, inregistrand o crestere de 0,4%.
Potrivit unui studiu al Comisiei Europene din 2009, 42% dintre cei care au facut achizitii pe internet au cumparat servicii de turism.
Source: Financiarul