Sorin Vaduvoiu, directorul executiv al agentiei de turism Perfect Tour a declarat ca cererea pentru vacantele mai scumpe de 1.000 EUR a crescut pentru ca, din cauza crizei, tarifele au mai scazut in ultimii 2 ani, iar biletele de avion la business class sau la first class s-au ieftinit semnificativ fata de 2009 sau 2008.
Daca in urma cu cativa ani un bilet la clasa business pentru Statele Unite costa circa 6.000 EUR, in prezent acest bilet poate fi achizitionat si la 2.500 EUR.
In ceea ce priveste tarifele camerelor de hotel, daca acum cativa ani o camera costa intre 1.500-1.800 EUR pe noapte, in prezent acestea pot fi achizitionate si la 400-500 EUR.
De asemenea, si sejururile in Dubai costa mai putin. Spre exemplu un sejur de o saptamana la Burj-al-Arab poate ajunge la 5.000-6.000 EUR, la care se adauga si biletele de avion, a precizat Vaduvoiu.
Conform celor mai recente statistici ale aeroportului din Dubai, in primele patru luni ale acestui an s-a inregistrat o crestere de peste 35% a vizitatorilor din Europa Centrala si de Est.
In acelasi timp, insa, un alt efect al crizei economice este ca turismul foarte ieftin scade de la an la an, fiind categoria afectata cel mai drastic. Reprezentantul Perfect Tour a precizat ca acest segment a scazut la mai mult de jumatate fata de 2008.
De asemenea, si Alin Burcea, proprietarul agentiei de turism Paralela 45, confirma scaderile pentru sejururile foarte ieftine si cresterile de vanzari pentru vacantele scumpe.
Acesta a precizat ca, in acest an au disparut practic destinatiile foarte ieftine, de tip vile si pensiuni in Paralia, in sensul ca se vand foarte putin comparativ cu acum 10 ani. Se cauta, in schimb, ofertele speciale, la hoteluri considerate foarte bune. El a afirmat ca in ultimul an au inceput sa se vanda bine circuitele exotice.
Nicolae Demetriade, proprietarul agentiei World Travel, specializata in turismul de croaziere estimeaza pentru acest an o crestere de circa 15% a volumului de pasageri romani de croaziera, la peste 1.400 de cabine vandute pe vasele din flota Royal Caribbean, Celebrity Cruises si Azamara.
Destinatiile care au atras cei mai multi romani anul trecut au fost Bulgaria, Ungaria, Italia, Turcia, Austria, Marea Britanie, Grecia, Germania si Franta, iar circulatia catre cele mai multe dintre acestea a crescut fata de 2010, potrivit statisticilor oficiale ale tarilor respective.
Source: Economistul