Terenurile Aeroportului Baneasa au fost evaluate la doar 11 milioane EUR

Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, MTCT, a pregatit un proiect de Hotarare de Guvern pentru infiintarea Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, prin fuziunea Aeroportului International Henri Coanda cu Aeroportul Baneasa. Fuziunea este necesara pentru atragerea de investitii, reducerea costurilor de operare dar si pentru constituirea unui pachet de actiuni deosebit de atractiv in vederea privatizarii. In urma fuziunii, cele doua societati isi pierd personalitatea juridica si devin puncte de lucru ale noii companii. In prezent, proiectul, care a primit avizul Consiliului Concurentei, se afla la Registrul Comertului, urmand sa fie aprobat de un judecator delegat.

Conform Legii 31/1990 privind societatile comerciale, firmele care fuzioneaza trebuie sa depuna la Registrul Comertului un proiect complet, aprobat de adunarile generale ale actionarilor, care sa cuprinda, printre altele, o evaluare a activelor si pasivelor celor doua societati. O prima evaluare a Aeroportului Baneasa a fost efectuata de catre o firma acreditata, in conformitate cu Legea contabilitatii nr.82/1991 si cu standardele internationale adoptate de ANEVAR in octombrie 2006. Metoda folosita in evaluare a avut ca baza valoarea de piata a societatii. Potrivit unor surse, terenurile au fost evaluate la o medie de 500 EUR/mp.

La o luna de la prima evaluare, in noiembrie 2006, firma de consultanta a elaborat o a doua documentatie, de data aceasta fiind utilizata metoda activului net corectat iar in urma acestei evaluari s-a stabilit ca pretul mediu al terenului este de aproximativ 6 EUR/mp. Astfel, cele 183 ha de teren ale Aeroportului Baneasa fost evaluate la aproximativ 11 milioane EUR, de 80 de ori sub valoarea reala. Ultima varianta de evaluare a fost depusa, impreuna cu proiectul de fuziune, la Registrul Comertului pentru aprobare.

Bogdan Donciu, directorul Directiei Aviatie Civila din cadrul MTCT, a declarat ca in acest an se va repara pista aeroportului, investitia ridicandu-se la 18 milioane EUR.

Aeroporturile vor fi doua unitati operationale dar vor avea o administratie comuna, care va raspunde de problemele de dezvoltare, infrastructura, management etc. Potrivit lui Bogdan Donciu, taxele de aeroport vor putea fi stabilite in continuare de fiecare aeroport.

Conform proiectului, noua firma va avea un capital social initial de 143,77 milioane RON. MTCT va concesiona CN Aeroporturi Bucuresti bunurile proprietate publica, precum pistele de decolare-aterizare, caile de rulare, platformele de imbarcare-debarcare.
Source: Jurnalul National