Tarom si aeroportul Otopeni cad puternic in topul realizat de AirHelp Score

Compania aeriana nationala Tarom cade in topul mondial al companiilor aeriene, stabilit in functie de punctualitate, servicii si modul de gestionare a cererilor de compensatii din partea pasagerilor, iar Aeroportul Otopeni cade la randul sau in ierarhia aeroporturilor lumii, ocupand una din ultimele pozitii, cu note mediocre.
La companiile aeriene, topul este condus de Qatar Airlines, iar Tarom s-a clasat pe locul 55 din 72 printre companiile aeriene, in functie de punctualitate, servicii si gestionarea cererilor de compensatii, coborand 6 pozitii fata de anul trecut.
Primul loc la aeroporturi este ocupat de Hamad International din Doha, urmat de Aeroportul International Tokyo-Haneda si Aeroportul International Atena. Aeroportul Otopeni, ocupa locul 129 din 132, mai jos cu 13 pozitii fata de anul precedent, conform unui studiu AirHelp.
Lansat in 2015, AirHelp Score este o evaluare a companiilor aeriene si a aeroporturilor bazata pe date despre calitatea serviciilor, punctualitatea decolarilor si aterizarilor, gestionarea reclamatiilor pasagerilor, respectiv oferta in ceea ce priveste zona de retail si produsele disponibile, luand in considerare atat serviciile la bord, cat si dupa aterizare.
Cea mai bine cotata companie aeriana in clasamentul AirHelp Score 2019 este Qatar Airways, lider si in 2018, datorita punctualitatii si coerentei in procesarea eficienta a reclamatiilor. In ceea ce priveste restul clasatelor, s-a constatat o schimbare majora, pozitiile 2-5 fiind ocupate de American Airlines, Aeromexico, SAS Scandinavian Airlines si Qantas, datorita imbunatatirii semnificative, in principal, a serviciilor de procesare a reclamatiilor si a punctualitatii.
Compania aeriana Tarom a obtinut nota 8 pentru calitatea serviciilor (fiind printre primele clasate din acest punct de vedere), 7,3 pentru punctualitate si doar 3,9 pentru procesarea cererilor de despagubire solicitate de catre pasageri (la acest capitol fiind printre companiile aeriene cu cel mai mic scor).
Aeroportul International Henri Coanda Otopeni a obtinut 6 puncte la punctualitate, 6,1 puncte la calitatea serviciilor si 6 puncte la calitatea serviciilor de vanzare cu amanuntul, scorul total fiind de 6,03. 

Source: Profit