Tarom a ajuns sa detina o cota de piata de sub 20% in Romania

Bulgaria si Romania au fost pietele cu cea mai rapida crestere in 2016, in ceea ce priveste capacitatea de locuri disponibile, arata datele OAG Analyser, citate intr-un studiu realizat de SeeNews.
Rata anuala de crestere pe piata din Bulgaria a fost de 25,4%, urmata de Romania, cu o crestere a capacitatii de 21,6%. Spre comparatie, pe pietele din Ungaria si Polonia, cresterea anuala inregistrata a fost de 12,9%, respectiv 12,8%. Cresterea a fost data de expansiunea companiilor low-cost, se mai arata in studiul citat. 
Pentru operatorul low-cost Wizz Air, piata din Romania este a doua cea mai importanta din Europa Centrala si de Est, dupa cea din Polonia. Compania si-a pastrat pozitia de lider, in timp ce compania nationala a pierdut in mod semnificativ cota de piata in ultimii 2 ani. Astfel, Tarom a ajuns la o cota de piata de 19,9% in 2016, de la o cota de 27,2% in 2014.
Numarul de pasageri transportati anul trecut de Tarom a ramas stabil, cu o usoara crestere de 1%, si ramane neatins de competitia dinamica din partea celor trei mari companii low-cost. 
Romania este singura tara din Europa de Sud-Est care are propriul operator low-cost. Este vorba de Blue Air, care opereaza zboruri de pe 7 aeroporturi din Romania si a fost a treia cea mai mare companie aeriana de pe plan local.
Oficialii Ryanair au declarat ca vor transporta anul acesta 2,6 milioane de pasageri. Iar daca Tarom nu va inchiria doua avioane care sa inlocuiasca modelele A310 retrase din flota anul trecut, nu va putea transporta mai multi pasageri. 
Cea mai mare problema a Tarom in acest moment o reprezinta scoaterea din flota a celor doua avioane A310, care puteau zbura la New York si Beijing. Recent, compania a anuntat ca renunta la zborurile internationale de pe aeroportul din Iasi tocmai din lipsa de aeronave. 

Source: Economica