S-a lansat caietul de sarcini pentru licitatia brandului de tara

Firma care va crea brandul turistic national al Romaniei va fi selectata in urma unei licitatii internationale pana la sfarsitul lunii aprilie, una dintre conditiile impuse participantilor la licitatie fiind ca acestia sa fi realizat deja un astfel de proiect, potrivit Ministerului Turismului.

Stefan Lungu, director de comunicare in Ministerul Turismului a declarat ca pana la sfarsitul lunii martie, anuntul pentru licitatia brandului de tara va aparea in ziarele internationale, iar ofertele sunt asteptate in decurs de 20 de zile de la aparitia anuntului.

Lungu a precizat ca realizarea brandului turistic va costa aproximativ 2 milioane EUR.

Pentru acest proiect vor fi selectate doar firme specializate in consultanta de brand si nu agentii de comunicare full service.

In plus, media cifrei de afaceri pe ultimii 3 ani a participantilor trebuie sa fie cel putin egala cu suma maxima alocata proiectului, respectiv 2 milioane EUR. Firmele trebuie sa fi avut un proiect similar, cu o valoare de peste 30% din bugetul brandului turistic al Romaniei, a precizat Lungu.

Participantii la licitatie pot incheia parteneriate inaintea etapei de calificare.

Dupa desemnarea castigatorului licitatiei, va urma crearea efectiva a brandului, etapa ce urmeaza a fi incheiata in luna septembrie a acestui an. Dupa aceasta etapa, va fi organizata o alta licitatie, in toamna, pentru a fi desemnata compania care sa se ocupe de promovarea brandului turistic.

Caietul de sarcini pentru licitatia internationala a fost elaborat, la cererea Ministerului Turismului, de catre un consortiu alcatuit din International Advertising Association, Uniunea Agentiilor Publicitare din Romania si Asociatia Romana a Profesionistilor in Relatii Publice.

Source: Bloom Biz