Romania nu este promovata suficient in strainatate

Prezent la deschiderea biroului de promovare turistica a Greciei pe piata locala, ministrul dezvoltarii turismului din Grecia, Aris Spiliotopoulos, a declarat ca singurul loc pe care il cunoaste in Romania si pe care il viziteaza este Poiana Brasov, restul locatiilor fiindu-i nefamiliare din cauza slabei promovari a turismului romanesc peste granite.

Pentru acest an, Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania (ANAT) estimeaza ca circa 300.000 de turisti romani isi vor petrece vacantele in Grecia.

Ministrul grec a precizat ca, in medie, un roman cheltuie intr-un sejur de 7 zile circa 1.200 EUR si apreciaza ca in urmatorii 2 ani aceasta suma medie va ajunge la circa 2.000 EUR. Cei mai mari cheltuitori sunt turistii rusi.

Spiliotopoulos a precizat ca efectele crizei nu se fac resimtite pe piata din Grecia, veniturile din turism crescand in primele 8 luni din 2008 cu 8,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut.

Printre strategiile care au dus la aceasta crestere se numara promovarea turismului, specializarea produsului si crearea de noi servicii. In prezent, grecii se orienteaza pe promovarea in pietele din Europa de Est, Rusia, China, Africa de Sud si America de Sud in contextul in care pe pietele vest-europene cum ar fi Germania sau Anglia dar si in SUA se fac resimtite mai pronuntat efectele crizei.

Anual, Grecia este vizitata de circa 14 milioane de turisti straini, iar incasarile din turism reprezinta 18,5% din PIB-ul tarii.

Source: Ziarul Financiar