Proiectul fuziunii celor doua aeroporturi din Bucuresti a fost reluat

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, MTI, a reluat proiectul de infiintare a Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, prin fuziunea Companiei Nationale Aeroportul International Henri Coanda – Bucuresti cu Societatea Nationala Aeroportul International Bucuresti Baneasa – Aurel Vlaicu.

In urma cu 1 an, Guvernul a anulat hotararea de infiintare a Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti, Ministerul Transporturilor solicitand abrogarea actului, contestat in justitie, pentru a nu bloca vanzarea la bursa a unor actiuni din capitalul social al acestora.

MTI detine 80% din actiunile celor doua companii, restul de 20% fiind detinute de Fondul Proprietatea.

Potrivit noului proiect de hotarare de guvern, elaborat de minister si supus dezbaterii publice, Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti, realizata in urma fuziunii, isi va asigura sursele de finantare din venituri proprii, sume alocate de la bugetul de stat, credite bancare, credite externe contractate sau garantate de stat, acordate cu respectarea regulamentelor comunitare privind concurenta, fonduri externe nerambursabile, acordate in conditiile legii, precum si forme legale de participare a capitalului privat si alte surse legal constituite.

Sediul central al companiei va fi in orasul Otopeni, judetul Ilfov, cele doua aeroporturi urmand sa functioneze ca puncte de lucru. Compania va avea un capital social initial de 143,7 milioane RON.

Source: Ziarul Financiar