Piata hoteliera din Bucuresti mai are nevoie de noi investitii

Bucurestiul detine 18.564 de locuri de cazare in 114 hoteluri, adica aproape 10% din capacitatea totala de cazare a tarii in hoteluri, potrivit unei analize a ZF pe baza datelor de la Institutul National de Statistica, INS.
Desi numarul de hoteluri din Capitala s-a dublat anul trecut fata de anul 2005, cand functionau 54 de hoteluri, cu o capacitate de cazare de 9.200 de locuri, piata hoteliera din Bucuresti mai are nevoie de noi investitii.
Capitala nu a reusit insa sa atraga pana acum branduri de lux precum Ritz Carlton, brand al lantului hotelier Marriott, sau Four Seasons, prezente in Budapesta sau Varsovia.
In 2015, in hotelurile din Bucuresti s-au cazat 1,6 milioane de turisti, dintr-un total de 7,2 milioane de turisti care au sosit in hotelurile din tara. Turistii au petrecut in medie sub 2 nopti, totalizand 2,7 milioane de nopti, potrivit datelor INS.
Cele mai mari cinci companii care au unitati hoteliere in Bucuresti, respectiv ANA Hotels – care detine Athénée Palace Hilton si Crowne Plaza, Bucuresti Turism – care detine hotelul Radisson Blu, Societatea Companiilor Hoteliee Grand – care detine JW Marriott Grand Hotel, Continental Hotels – care detine Grand Hotel din Capitala si Compania Hoteliera InterContinental – care detine hotelul InterContinental, au avut anul trecut afaceri totale de 518 mil. RON, potrivit calculelor ZF facute pe baza datelor de la Ministerul de Finante.
„Bucurestiul este la cativa ani distanta fata de celelalte capitale europene din regiune, precum Budapesta, Varsovia sau Praga, unde au intrat branduri hoteliere de lux. Bucurestiului ii lipsesc aceste hoteluri de lux, precum Four Season sau Ritz Carlton, ceea ce arata gradul de maturitate al pietei“, sustine Sorin Ionescu, consultant in cadrul companiei Fivestar Hospitality.
Cele mai multe deschideri de hoteluri in Capitala au avut loc in anii de crestere economica, 2007-2008, cand capacitatea de cazare s-a dublat aproape.

Source: Ziarul Financiar