Piata croazierelor se dezvolta in Romania

Ioan Basea, proprietarul agentiei Croaziere.net, a subliniat ca in acest an s-au vandut mai multe vacante pe vase de croaziera, dar la preturi mai reduse, deoarece liniile de croaziere au ales sa scada tarifele decat sa navigheze cu un grad de ocupare mai mic.
Agentia Croaziere.net are o cota de piata de 80%, in conditiile in care este singura agentie din Europa acreditata de Cruise Lines International Association, CLIA, pentru a vinde croaziere. Agentia promoveaza si vinde croazierele a 22 linii de croaziera.
In ceea ce priveste destinatiile alese de romani, Mediterana ocupa locul intai, fiind urmata de Fiordurile Norvegiene si Scandinavia, Caraibe, Asia, Alaska, America de Sud si Panama.
Basea a precizat ca cel mai putin sunt cautate croazierele fluviale, pe Dunare, Amazon sau Volga, acestea fiind pentru cunoscatori si pentru oamenii cu mai multi bani, deoarece sunt mai scumpe decat croazierele maritime.
Totodata, reprezentantul Croaziere.net a precizat ca nu se fac statistici exacte, dar estimeaza ca anul trecut 3.000-3.5000 de romani s-au imbarcat pe vase de croaziera, iar pentru acest an estimeaza o crestere a acestui numar pana la 5.000 – 6.000 de pasageri. In acelasi timp, acesta apreciaza ca in urmatorii 2-3 ani va creste vanzarea de croaziere la nivel national.
In ceea ce priveste portretul robot al turistului care alege o croaziera, Ioan Basea a spus ca cei mai multi pasageri au intre 40 si 55 de ani, dar sunt si tineri de 25 de ani care navigheaza.
In prezent, nu sunt plecari pe vase de croaziera din portul Constanta, insa anul viitor, pe 27 septembrie 2013, va avea loc prima imbarcare din Portul Constanta. Este vorba de o croaziera pe Mediterana si Marea Neagra, o combinatie de 12 zile, cu imbarcare si debarcare din Constanta.
Agentia de turism are in prezent trei reprezentante – in Cluj, Bucuresti si Constanta. Ioan Basea a precizat ca spre sfarsitul anului viitor intentioneaza sa mai deschida cel putin o reprezentanta, posibil doua. De asemenea, compania are planuri de extindere si in afara tarii.
In fiecare an, agentia investeste in dezvoltare si in pregatirea agentilor pentru a promova si a vinde cat mai bine pachetele pe vasele de croaziera. Astfel, compania organizeaza in fiecare an un seminar international numit Cruises in Dracula’s Land, unde au participat cate 120-150 de agenti din intreaga tara.

Source: Daily Business