Piata cafenelelor din Romania este in continua dezvoltare

Piata cafenelelor din Romania se dezvolta din ce in ce mai mult, si, totodata isi fac aparitia lanturi de cafenele cu renume mondial.

Printre zonele preferate in deschiderea cafenelelor se afla zonele centrale, la vedere si cu trafic intens. De asemenea, sunt preferate mall-urile, parcurile sau cladirile de birouri.

In prezent, cele mai multe cafenele, peste 300, sunt localizate in Bucuresti.

In primavara anului 2007, lantul de cafenele Starbucks a deschis prima unitate din tara noastra si, totodata, prima cafenea din Europa Centrala si de Est. In prezent, Starbucks detine 2 unitati, una in Plaza Romania si una in  Bucuresti Mall.

Cel mai extins lant de cafenele este Turabo Cafe, care detine in prezent 12 locatii si preconizeaza deschiderea a inca 6 unitati.

Lantul de cafenele Centro Cafe, care face parte din grupul de firme Altrom, a deschis in Bucuresti 4 cafenele.

In anul 2005, Gloria Jean’s Cafe a intrat pe piata romaneasca prin intermediul firmei Gourmet, iar in prezent detine 4 cafenele in Bucuresti.

Gregory’s si Coffe Right colaboreaza in 10 locatii pe piata din Bucuresti, avand in plan extinderea cu inca 4 cafenele si pastrarea imaginii comune a celor doua brand-uri.

Intrata de curand pe piata din Romania, Costa Caffe a deschis deja 2 locatii.

De asemenea, si bancile au investit in dezvoltarea unor lanturi de cafenele care aduc profituri considerabile, independente de serviciile propriu-zise ale bancilor. Printre cafenelele deschise de banci se numara BT Cafe, care apartine Bancii Transilvania, BCR Cafe si BRD Cafe.

Mai mult, lantul Hard Rock Cafe si-a anuntat intrarea pe piata romaneasca de profil.

Source: Smart Financial