Piata cafenelelor continua sa se dezvolte

In prezent, in Bucuresti exista aproximativ 500 de cafenele, in conditiile in care Praga detine peste 1.000 de cafenele, iar in alte capitale europene precum Parisul sau Londra exista peste 3.000 de cafenele.

Patrunderea marilor lanturi de cafenele pe piata romaneasca si dezvoltarea celor deja existente, maresc anual cu pana la 15% piata locala de profil, estimata la aproximativ 100 milioane EUR. Cafenele din Bucuresti, inregistreaza in prezent, in medie, un consum de 450 de cafele pe zi fiecare.

La inceputului anului 2007, compania Marinopoulos Coffe, in parteneriat cu Starbucks Coffee, a deschis 2 cafenele in centrele comerciale Plaza Romania si Bucuresti Mall. Vanzarile de tip take-away in cadrul cafenelelor Starbucks reprezinta in prezent aproximativ 25% din totalul livrarilor.

Viorel Stoiean, district manager al Marinopoulos Coffe, a declarat ca piata romaneasca a cafenelelor se afla intr-un stadiu de inceput al dezvoltarii si detine un potential urias, avand o deschidere foarte mare fata de noi jucatori si noi concepte. Evolutia pietei si cererea mare pentru cafea a consumatorilor au determinat compania sa studieze posibilitatea extinderii retelei in Bucuresti.

In 2003, CremCaffe a deschis prima locatie in Romania, in zona Univesitatii din Bucuresti, iar clientii tinta au fost studentii si angajatii companiilor din zona. CremCaffe a deschis in acest an inca o locatie in Bucuresti, in zona Piata Romana, in care a investit aproximativ 200.000 EUR. Aceasta locatie se adreseaza in principal clientilor cu venituri medii si peste medii, in special oamenilor de afaceri sau turistilor cazati la hotelurile din jur. Cererea din ce in ce mai mare a inclus in serviciile CremCaffe si livrarile la sediile companiilor.

Pana la sfarsitul anului 2007, compania CremCaffe, care la nivel international detine un lant de 13 cafenele, vizeaza si o extindere in Romania, in sistem de franciza. Printre orasele vizate se afla Iasi, Timisoara, Brasov si Ploiesti. Luminita Blidaru, managerul de marketing al CremCaffe, a declarat ca pana in prezent nu au fost gasite locatiile potrivite, mai ales ca o locatie trebuie sa aiba minimum 150 mp si sa fie situata intr-o zona centrala a orasului. Investitia intr-o astfel de cafenea se ridica la 150.000 EUR.

Locatia potrivita si serviciile bune sunt factori care fidelizeaza clientii si care pot ridica cota de piata a unui jucator.

In prezent, aproape in fiecare mall exista 4-5 cafenele, iar numarul lor tinde sa creasca.

Companiile mari care activeaza in acest domeniu, au precizat ca pana in prezent nu s-a simtit foarte acut intrarea pe piata a marilor lanturi internationale, deoarece jucatorii straini s-au limitat la deschiderea a doar cateva locatii din cauza lipsei spatiilor adecvate.

Tudor Dragomir Niculescu, presedintele grupului Turabo Cafe, apreciaza ca piata cafenelelor a evoluat, in Bucuresti putandu-se vorbi chiar de o maturizare a clientilor. In ultimii 4 ani, consumul zilnic de cafea in locatiile Turabo a crescut de patru ori, de la 150 de cafele pe zi, la 600 de cafele pe zi, in prezent.

Source: Ziarul Financiar