Pe viitor tot mai multe persoane vor alege transportul aerian in defavoarea transportului rutier

Dezvoltarea companiilor aeriene de tip low-cost si preturile mici au facut ca tot mai multe persoane sa aleaga transportul aerian in defavoarea celui rutier.

In prezent principalii operatori de transport terestru au inregistrat o scadere a veniturilor in special pe rutele care in trecut le aduceau cele mai mari castiguri. Printre cele mai afectate rute se numara Spania, Germania si Italia unde transportul aerian s-a majorat semnificativ, a precizat Dragos Anastasiu, presedintele companiei de transport intern si international, Eurolines.

Insa Dragos Anastasiu a declarat ca numarul de pasageri transportati de compania Eurolines nu a scazut, in primele patru luni ale acestui an inregistrand chiar o crestere de 21% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in principal datorita extinderii rutelor de transport la nivel national. Pe rutele interne, companiile de transport terestru detin inca un avantaj competitiv.

Eurolines detine o retea extinsa de rute pe intreg teritoriul Romaniei, preluand pasageri din 50 de destinatii in timp ce companiile aeriene au ca punct de preluare a paasagerilor doar 12 aeroporturi interne si internationale, a precizat reprezentantul Eurolines.

In 2006 Eurolines a transportat 130.000 de pasageri iar pentru acest an estimeaza ca va inregistra o crestere cu 25% a numarului de pasageri.

Presedintle companiei Atlassib, Ilie Carabulea, a declarat ca firma sa a pastrat destinatiile obisnuite precum Italia, Germania, Spania, Belgia, Republica Moldova insa a introdus si noi rute in Grecia si Anglia.

Cu toate ca in prezent cifrele sunt in favoarea transportului terestru, pe termen mediu si lung, specialistii din domeniu considera ca operatorii zborurilor low-cost vor fi in avantaj.

Augustin Hagiu, presedintele Asociatiei Transportatorilor Rutieri din Romania, a declarat ca este posibil ca, pe fondul dezvoltarii transporturilor aeriene, operatorii terestri sa isi restranga activitatea pe plan national si chiar in zonele limitrofe, precum Bulgaria, Serbia, Muntenegru sau Ucraina.
Source: Adevarul