Pasagerii companiilor aeriene nu sunt protejati in cazul in care compania falimenteaza

Comform unui studiu realizat la comanda Comisiei Europene, citat de Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism, ANAT, in prezent pasagerii companiilor aeriene nu beneficiaza de un sistem de protectie prin care clientii sa isi recupereze banii sau sa fie repatriati in cazul in care un operator falimenteaza.

In perioada 2000-2005, 50 de linii aeriene au dat faliment, lasand peste 63.000 de pasageri in strainatate, fara un bilet de intoarcere, in acest numar nu sunt inclusi pasagerii care nu incepusera calatoria si ale caror bilete au devenit nule.

Reprezentantii agentiilor de turism din Romania apreciaza ca efectuarea unor controale in legatura cu situatia financiara a transportatorilor aerieni, masura propusa de Comisia Europeana, nu previne falimentul si nu furnizeaza protectia banilor clientilor.

De asemenea, ANAT sustine pozitia Asociatiei Tour-operatorilor Europeni, ECTAA, care critica lipsa unor conturi de garantii, stabilite de Asociatia Internationala a Transportatorilor Aerieni, IATA, pentru despagubirea pasagerilor in caz de faliment.
Source: Ziarul Financiar