Numarul turistilor germani care viziteaza Romania ar putea creste cu 10-15% in 2007

Potrivit estimarilor, in 2007 numarul turistilor germani care vor vizita Romania ar putea creste cu aproximativ 10-15%. Turistii germani vor mai multe posibilitati de petrecere a timpului liber, conditii mai bune dar si sa fie serviti de romani care sa vorbeasca limba germana.

Turistul german care viziteaza Romania are, in medie, in jur de 50 de ani si venituri medii si peste medie. Turistul german este dispus sa plateasca, in medie, 812 EUR pentru un concediu de 11-12 zile. Tinerii intre 28 si 39 ani sunt atrasi mai mult de excursiile la munte, calatoriile culturale si tratamentele balneo sunt preferate de turistii de peste 55-60 de ani, in timp ce litoralul ii atrage in special pe bunicii cu nepoti.

Anul viitor vor sosi tot mai multi turisti la tratament datorita relansarii, dupa 5 ani de pauza, a programului turistic de la Baile Felix a declarat reprezentantul agentiei EuroMed, Claudia Haas. Pana in prezent au fost deja inregistrate peste 1.000 de rezervari la acest program.

In privinta anuntatei retrageri a tour-operatorului german TUI, directorul biroului de promovare turistica a Romaniei la Berlin, Ioana Nan, a declarat ca nu reprezinta o pierdere prea mare pentru turismul romanesc deoarece Romania este vizitata prin intermediul altor operatori mai putin cunoscuti de aproximativ 50.000 turisti germani. Ioana Nan a declarat ca in ultimii doi ani TUI a adus in Romania doar 1.200 turisti. TUI nu a renuntat insa definitiv la Romania, promovand cateva oferte si in 2007 unde a inclus hoteluri din Mamaia si Neptun-Olimp, de 3 pana la 5 stele si o calatorie de 8 zile in diferite regiuni ale tarii, prin societatea 1-2-FLY. Purtatorul de cuvant al TUI, Anja Braun, apreciaza ca preturile hotelurilor si agentiilor romanesti sunt prea mari, in raport cu oferta si ca, totodata, sunt foarte putine zboruri si foarte scumpe. Anja Braun a declarat ca 2007 va fi anul de testare, urmand a lua o decizie finala pentru 2008.

Bettina Holsberger, de la Biroul de presa al Neckerman Reisen – divizie a concernului Thomas Cook, considera ca in Bulgaria, raportul calitate-pret este bun iar in Turcia, chiar daca este mai scump, majoritatea hotelurilor ofera all inclusive sau chiar ultra all inclusive si costurile unui pachet turcesc sunt aproape la fel ca in Romania, difera confortul oferit. Impreuna cu ITS, operatorul aduce in Romania aproximativ 10.000 turisti.

Deoarece tarifele practicate de companiile aeriene romanesti sunt mari, in 2007 turistii germani vor zbura direct la Constanta cu charterele Bulgarian Airlines.

De la inceputul lunii decembrie in mijloacele de transport din marile orase ale Germaniei vor fi montate afise cu Romania Turistica. Campania va fi demarata la Munchen pe 1 decembrie iar la Frankfurt si Berlin pe 15 decembrie si va dura intre 6 luni si 1 an, bugetul alocat de ANT pentru acest proiect ridicandu-se la 450.000 EUR.
Source: Evenimentul Zilei