Noi norme privind atestarea statiunilor turistice

Potrivit proiectului de hotarare privind atestarea statiunilor turistice, localitatile turistice ar trebui sa detina cel putin 30% din structurile de primire clasificate in categoriile de 3-5 stele/flori, pentru a se putea numi statiuni de interes national sau local.

Proiectul prevede ca statiunile de interes national sa aiba cel putin 500 de locuri de cazare, iar cele de interes local minim 100, la aceasta categorie nefiind incluse campingurile.

Pentru calificare statiunile vor trebui sa indeplineasca toate cele 19 criterii obligatorii de atestare si o parte dintre cele 15 suplimentare.

Printre criteriile obligatorii se numara existenta canalizarii, a energiei electrice si a apei curente, iar printre criteriile suplimentare de atestare a statiunilor turistice se numara amenajari pentru practicarea sporturilor, parcuri, sali de spectacole cu o capacitate egala cu minim 40% din numarul locurilor de cazare existente in statiune si centru national de informare si promovare turistica, cu personal permanent care sa deserveasca exclusiv centrul.

Potrivit proiectului, atestarea statiunilor turistice se face de catre Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale (MIMMCTPL) la solicitarea autoritatilor administratiei publice locale si se aproba prin hotarare a Guvernului.

In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a hotararii, autoritatile locale care au in administrare localitati sau parti de localitati atestate ca statiuni turistice de interes local, respectiv national au obligatia de a depune la Minister fisa statiunii turistice.

In prezent, statiunile sunt impartite in functie de interesul national sau local prin HG din 2002 si 2006, insa noile criterii sunt mai permisive, potrivit MIMMCPTL. Conform proiectului privind atestarea statiunilor turistice, in prezent, 37 de statiuni fac parte din categoria celor de interes national si 46 sunt clasificate ca avand interes local.

Source: Wall-Street