Ministrul Turismului a prezentat in Consiliul Consultativ o idee de campanie de promovare a turismului

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat la Parlament, ca le-a prezentat oamenilor de afaceri din turism ideea schimbarii brandului turistic al Romaniei ca o discutie „principiala”, in contextul in care trebuie realizate o serie de brosuri, si ca ministerul nu intentioneaza sa opereze rapid o astfel de schimbare, deoarece ar trebui platit 850.000 EUR Comisiei Europene daca este efectuata o schimbare pana in 2020, dar ca nu este vreo rusine sa se discute despre simbolurile Romaniei si despre Miorita.
El a aratat ca discutia sa cu turoperatorii nu a fost una oficiala, destinata publicului, si ca a fost lansata doar „o idee”.
In cadrul Consiliului Consultativ, reprezentantii mediului de afaceri n-au stiut, initial, daca ministrul glumeste sau vorbeste serios atunci cand le-a spus ca vrea sa reconstruiasca brandul turistic in jurul legendei Miorita.
Totodata, ministrul le-a prezentat ca exemplu Spania, care isi asociaza imaginea cu un taur, Franta, cu cocosul galic, si vaca, care se regaseste si ea in brandul unor tari. In acest context, ministrul le-a explicat ca Miorita ar reprezenta mai bine decat frunza imaginea turismului romanesc.
Turoperatorii dezaproba schimbarea brandului, spunand ca in turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, si ironizeaza ideea de a inlocui frunza cu o oaie. Miorita, cred ei, este o legenda trista, pesimista, cu trei romani care se omoara intre ei, iar oaia in sine e perceputa ca un animal stupid si supus. Aceste lucruri ii fac pe turoperatori sa considere neinspirata asocierea dintre Miorita si turismul romanesc.

Source: Profit