Ministrul Transporturilor vrea sa renunte la constructia Magistralei 6 de metrou, Gara de Nord – Aeroportul Otopeni

Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a declarat ca investitia de circa 1,2 mld. EUR pentru Magistrala 6 de metrou, care urma sa faca legatura intre reteaua existenta si Aeroportul Otopeni, este una uriasa si nu este justificata de traficul existent, urmand sa propuna in loc un proiect suprateran mai ieftin.
Fenechiu a declarat ca aceasta varianta este doar ideea sa si ca nu a fost discutata in amanunt cu premierul, urmand sa se stabileasca daca aceasta va fi considerata fezabila.
Fenechiu a reamintit ca autoritatile europene au aprobat finantarea infrastructurii metroului cu fonduri europene.
Metrorex a semnat in martie 2011 un contract pentru executia tronsonului Raul Doamnei-Eroilor al Magistralei 5 de metrou cu un consortiu condus de compania italiana Astaldi, termenul prevazut la vremea respectiva pentru deschiderea tronsonului fiind 2014. Contractul are valoarea de 215 mil. EUR, fara TVA. Tronsonul va avea noua statii, in lungime de 6,2 km, si va deservi 200.000 de locuitori.
In aprilie 2011, asocierea Max Boegl Romania-Max Boegl Germania a fost selectata pentru constructia statiei si depoului Valea Ialomitei, parte a Magistralei 5, pentru 231,67 mil. RON.
Administratorul retelei de metrou a lansat in mai 2012 anuntul de intentie pentru licitatia privind constructia Magistralei 6, potrivit caruia linia ar fi urmat sa fie pusa in functiune in 2017-2018, iar valoarea estimativa a contractului era de 1,05 mld. EUR, fara TVA.

Source: Wall-Street