Noemi Hagan, consilier relatii publice in Ministerul pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Comert, Turism si Profesii Liberale, a declarat ca valoarea contractului cu Organizatia Mondiala a Turismului, OMT, pentru elaborarea Master Planului pentru Dezvoltarea Turismului National, impreuna cu asociatiile profesionale si patronale din turism, a fost de 270.600 EUR.
Concluziile Master Planului arata ca mixul activitatilor curente de marketing si promovare nu este coordonat si nu este destinat realizarii unor obiective strategice specifice.
Master Planul recomanda clasificarea pietelor sursa de turism, pe baza oportunitatii pe termen scurt, lung si mediu. Tari precum China sau Japonia sunt piete de oportunitate, Germania, Austria, Italia, Franta, Marea Britanie si Irlanda, Ungaria, tarile baltice si SUA sunt piete prioritare.
Specialistii OMT au ajuns la concluzia ca stilul si forma de prezentare a website-ului www.romaniatourism.com este aparent depasita iar Romania nu este la fel de bine reprezentata cum sunt alte tari concurente pe website-urile lor.
Obiectivele Master Planului pentru Dezvoltarea Turismului Romanesc sunt multiple: evaluarea necesitatii privind trainingul la toate nivelurile industriei, marketing, evaluarea sistemului de dezvoltare institutionala la nivel national.
Source: Business Standard