Majoritatea hotelurilor romanesti se confrunta cu lipsa personalului calificat

Lipsa personalului calificat in hotelurile romanesti, indiferent de clasificare, esta cauzata in principal de lipsa unui numar suficient de scoli de profil si de migratia angajatilor catre hoteluri din alte tari, in schimbul unei remuneratii mai bune.

Un studiu al World Travel & Tourism Council arata ca, pana la sfarsitul anului 2006, industria hoteliera din Romania va numara 485.000 de angajati iar pana in 2016 numarul va creste la 570.000.

Hotelurile din Bucuresti au peste 9.000 de angajati dar cauta in continuare personal calificat. Directorii de resurse umane ai hotelurilor precizeaza ca pun accentul pe atitudinea, flexibilitatea si cunoasterea limbii engleze de catre candidati.

Directorul de Resurse Umane al hotelului Intercontinental a precizat ca experienta in domeniul hotelier a candidatilor pentru pozitiile de baza este redusa dar si mai redusa este cea a candidatilor pentru pozitiile intermediare sau de senior manager si ca toti angajatii urmeaza traininguri speciale. Insa la fiecare deschidere a unui hotel nou exista pericolul migratiei, atat a personalului necalificat cat mai ales al celui de calificare superioara, mai greu de inlocuit.

Coordonatorul departamentului de Relatii Publice al hotelului Sofitel, George Holban, explica faptul ca, in cadrul lanturilor internationale, pentru pozitiile de conducere sunt preferati expatii, care cunosc deja standardele din tarile lor de provenienta.

Responsabilul de relatii cu publicul al hotelului JW Marriott, Dina Litzica, considera ca spiritul de echipa, intiativa, spiritul organizatoric si disciplina la locul de munca sunt foarte importante pentru orice angajat.
Source: Evenimentul Zilei