Lanturile de restaurante se extind si in provincie

Lanturile de restaurante, atat cele romanesti, cat si masterfrancizorii, pariaza pe extinderea in provincie, cu toate ca Bucurestiul este o piata departe de saturare.

Jucatorii din piata au declarat ca Bucurestiul poate absorbi cel putin 10.000 de restaurante si cafenele, in conditiile in care, in prezent, numarul lor cumulat nu depaseste 3.000 de unitati.

Aceasta tendinta se datoreaza dezvoltarii economice, cresterii puterii de cumparare, stilului de viata aglomerat, numarului mare al strainilor din Romania si dezvoltarii turismului.

Lantul de restaurante cu specific italienesc Trattoria Il Calcio, opereaza in prezent 9 unitati, dintre care 2 in provincie, la Mamaia. Marius Stancu, managerul general al lantului, a declarat ca provincia ofera o piata tanara si ca, pana la sfarsitul anului 2007, intentioneaza sa deschida cel putin un restaurant la Sibiu si unul la Timisoara. De asemenea, se preconizeaza deschiderea pana la sfarsitului anului a inca unei unitati Tattoria Il Calcio in Bucuresti cu specific italienesc dar cu mancare dietetica.

Investitia medie pentru un restaurant este de aproximativ 150.000 EUR pe locatie iar suprafata minima este de 120-150 mp si poate ajunge pana la 250 mp. Marius Stancu a declarat ca pentru o locatie buna in capitala chiriile se situeaza intre 10.000 si 15.000 EUR/luna.

In 2006 compania a inregistrat un profit de peste 400.000 EUR.

Reteaua de restaurante cu specific romanesc La Mama, aflata in portofoliul omului de afaceri Catalin Mahu, care mai detine si brand-ul de cafenele Cafepedia, va deschide pana la sfarsitul anului 2007 un restaurant in provincie, cel mai probabil la Brasov. Catalin Mahu a declarat ca pentru locatiile La Mama din provincie, in prezent sunt urmarite zonele turistice, unde afluxul de clienti este considerabil si oamenii sunt mai tentati sa ia masa la restaurant. De exemplu, restaurantul din statiunea Mamaia va inregistra pana la sfarsitul sezonului o cifra de afaceri de aproximativ 300.000-500.000 EUR. Acesta are o capacitate de 280 de locuri si o suprafata de aproximativ 800 mp, avand caracter sezonier.

In 2006 compania a derulat afaceri de aproximativ 5,8 milioane EUR iar pentru acest an estimeaza o cifra de afaceri de 8 milioane EUR.
 
Lanturile americane KFC si Pizza Hut au inceput extinderea agresiva in afara capitalei inca din anul 2006, cand cele doua brand-uri au deschis in total 10 unitati noi.

Carmen Lupulet, directorul de marketing al KFC, a declarat ca Romania nu a ajuns la saturatie si estimeaza ca in urmatorii ani, lanturile deja prezente pe piata isi vor creste numarul de restaurante si ca piata romaneasca va atrage si alte lanturi internationale.

Cele doua marci sunt aduse in Romania in sistem de franciza, KFC de catre compania US Food Network iar Pizza Hut de American Restaurant System, ambele aflate in portofoliul grupului Alltrom, care este controlat, conform informatiilor vehiculate in piata, de omul de afaceri Gabriel Popoviciu.

Source: Business Standard