Investitorii hotelieri se orienteaza spre zonele de sud si vest ale capitalei

Pana de curand principalele zone cautate de investitorii din industria hoteliera erau centrul si zona de nord a capitalei, care se apropie insa de saturatie iar investitorii isi indreapta atentia spre zonele de sud si vest, unde hotelurile lipsesc iar preturile terenurilor sunt accesibile, variind intre 300 si 800 EUR/mp.

Analistii au declarat ca suprafata optima pentru constructia unui hotel, cladirea propriu-zisa, parcare si utilitati, poate varia, in functie de dimensiunile si categoria hotelului, intre 400 si 6.000 mp. Investitia necesara pentru dezvoltarea unui hotel este cuprinsa intre 60.000 si 200.000 EUR/camera, in functie de nivelul de confort si de dotarile aferente.

Grupul Ana Hotels intentioneaza sa dezvolte un proiect in vestul capitalei iar Wyndham Worldwide, care detine in Romania marcile Howard Johnson si Ramada, va afilia un hotel in zona de sud a Bucurestiului, sub brandul Days Inn.

Directorul general al hotelului Phoenicia din Bucuresti, Dinel Saizu, a declarat ca investitorii se arata interesati in special de zonele de iesire din Bucuresti si ca se va observa o orientare a investitiilor catre segmentul hotelurilor clasificate la 1-3 stele, deficitar in prezent.

Lanturile internationale Starwood Hotels, Hyatt, Four Seasons sau Kempinski intentioneaza sa patrunda pe piata hoteliera a capitalei iar lanturile deja prezente au in vederea afilierea de noi unitati.

Marriott International vizeaza afilierea unei noi locatii, sub unul dintre brand-urile Courtyard, Renaissance sau Ritz Carlton. Hilton International intentioneaza sa intre in Romania cu brand-ul Scandic iar Intercontinental International are in vederea lansarea brand-ului Holiday Inn. Pana in 2008, Golden Tulip intentioneaza sa dezvolte un proiect in zona de nord, sub brand-ul de 5 stele Royal Tulip, pe care compania l-a introdus in portofoliu in aceasta toamna, avand deja in dezvoltare proiecte la Amsterdam, Berlin, Casablanca si Dallas.
Source: Adevarul