Programul de dezvoltare a Aeroportului International Henri Coanda, AIHCB, a fost lansat in 1994 si structurat pe 3 etape.
Prima faza a proiectului de dezvoltare a aeroportului s-a axat pe extinderea capacitatii de la 1,2 la 6 milioane de pasageri. Directorul general al AIHCB, Gabriel Tara, a declarat, ca pana in acest moment, au fost realizate investitii in deschiderea unui nou terminal de plecari si sosiri internationale, in extinderea platformelor pentru parcarea aeronavelor, in construirea parcarii supraetajate si in completarea caii de rulare a pistei 2.
In prezent planul de dezvoltare de afla in a doua faza extinsa, in care va fi construit corpul de legatura intre terminalul de plecari si cel de sosiri si vor fi modernizate sistemele de balizaj si securitate. Investitiile realizate pana in prezent pentru primele doua faze ale proiectului se ridica la 280 milioane EUR.
A treia faza a proiectului prevede extinderea terminalului de pasageri si va necesita o investitie de 50 milioane EUR.
Pe termen lung, proiectul de dezvoltare presupune achizitia a 600 ha de teren pentru extinderea capacitatii aeroportului si investitii de aproximativ 450 de milioane EUR esalonate pana in anul 2010, care suplimenteaza fondurile de 280 milioane EUR alocate la inceperea proiectului, in 1994.
Ministrul transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat ca pretul oferit proprietarilor pentru terenurile care vor fi expropiate pentru utilitatea publica, va porni de la 10 EUR/mp.
Printre obiectivele conexe ale proiectului se numara realizarea a 4 km de autostrada pana la soseaua Bucuresti-Ploiesti, realizarea a 4 km de cale ferata si 4 km de cai pentru metrou. Totodata va fi construita o statie subterana multinivel tren-metrou, un centru de afaceri de aproximativ 5.000 mp si un hotel cu o capacitate de aproximativ 200 camere.
AIHCB este detinut integral de catre statul roman, urmand ca din acest an 20% din actiuni sa fie preluate de Fondul Proprietatea.
Source: Banii Nostri